Offentliggjort den: 28. september 2022

(Rov)Fugletur for juniorjægere

Tekst: Josefine Buus Jacobsen og Lene Midtgaard
Foto: Thomas Iversen

Ørneklubben inviterer juniorjægere på fugletur ved Ølsemagle Revle den 29. oktober. Med lidt held er der også chance for at se havørn og vandrefalk samt flere andre rovfugle.

Dansk Ornitologisk Forening og Danmarks Jægerforbund har indgået et ”rovfuglepartnerskab”, hvor den fælles interesse for naturen og rovfuglene står i centrum. Målet er, at det skal være helt slut med drab på rovfugle i den danske natur. Derfor ønsker organisationerne at samarbejde om en indsats for at udbrede kendskabet til rovfuglenes biologi og rolle i naturen.

Som en del af projektet skal der være fokus på formidling af rovfuglenes rolle i naturen – også til børn. Derfor inviterer Ørneklubben den 29. oktober juniorjægere på (rov)fugletur ved Ølsemagle Revle, for at kigge på områdets fugle - hvor bl.a. mosehornuglerne holder til! Med lidt held er der også chance for at se havørn og vandrefalk samt flere andre rovfugle.

Arrangementet starter kl. 10.00 på følgende adresse: Revlen 1, 4600 Køge ved Kulturfuglen (kan findes på Google Maps). Turen tager omtrent 2 timer og afholdes af Oliver og Emilia fra DOF Ung.

Husk godt fodtøj og varmt tøj, så vi ikke risikerer, at nogle bliver for kolde undervejs.

Turen arrangeres i samarbejde med Fælles fokus på de danske rovfugle, et fælles projekt for DOF og Danmarks Jægerforbund. Alle turens deltagere skal tilmelde sig, så turens guider har en idé om, hvor mange som møder op. Tilmeldinger fra juniorjægerne skal sendes til lmi@jaegerne.dk eller til dof@dof.dk, hvor man skal notere, at man er fra jægerforbundet.

Vel mødt!