Offentliggjort den: 18. maj 2019

Bliv hjælper på Samsø Festival – få betaling i lerduer

Samsø Jagtforening og Kreds 3 har indgået et samarbejde med Samsø Festival om at stille med hjælpere til adgangskontrol. Hjælperne honoreres med lerduer – 50 stk. for 1 times arbejde.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Palle Smedegaard og Ole Pedersen, Samsø Festival

Når Danmarks Hyggeligste Festival, nemlig Samsø Festival, går på scenen medio juli, bliver der som altid brug for gode og engagerede frivillige. Det sker den 17.-20. juli 2019. Danmarks Jægerforbunds Kreds 3 har, i skikkelse af den lokale jagtforening, indgået et samarbejde med festivalen og har i den forbindelse lovet at finde hjælpere til adgangskontrol ved portene ind til festivalens bodgader om torsdagen, den 18. juli.

Derfor opfordrer Kreds 3 alle interesserede DJ-medlemmer til at melde sig. Og hvis man hjælper, så får man både festival-oplevelsen OG flugtskydning for ulejligheden.

- Hvis man hjælper Samsø Jagtforening, så kan man bytte indsatsen til gratis lerdueskydning. Man skal tegne sig for minimum 1 times arbejde, og så kvitterer vi for minimum 50 duer pr vagttime, forklarer kredsformand Reidar Lænø og tilføjer:

- Alle kontrollører skal være 18 år, men forældre kan jo f.eks. vælge at videregive de optjente duer til deres unge jagttegnsaspirant. Det er en enestående chance for stille og roligt at blive klar til haglskydeprøven. Vi går all-in og tager bue-trailer og buekoordinator med, således at alle i familien kan få en oplevelse på skydebaneterrænet.

Han beretter videre, at skydning jagtforeningens skydebane vil finde sted onsdag, fredag og lørdag i uge 29 – altså nogenlunde samtidig med festivalen. Vagtpatroner koster 1 krone pr. stk.

Skydebanen er i perioden også åben for andre, der ønsker at skyde til almindelig daglig takst. Hjælpere kan gratis overnatte med telte og campere på skydebanens område, som ligger tæt ved skov og kun et par hundrede meter fra stranden.

Er det noget for dig, så skriv snarest muligt en mail til Torben Schulz Jensen på tsj@jaegerne.dk, alternativ på sms 40542373.

Overblik over skydebanen på Samsø. Hjælpere kan gratis overnatte med telte og campere på skydebanens område, tæt på skov og strand.