Offentliggjort den: 19. april 2017

Kirsten Skovsby genvalgt til Friluftsrådets bestyrelse

Danmarks Jægerforbunds repræsentant i Friluftsrådets bestyrelse Kirsten Skovsby er i dag blevet genvalgt til endnu to år i bestyrelsen.

Tekst: Torsten Lind Søndergaard, Danmarks Jægerforbund
Foto: Torsten Lind Søndergaard

På en dag hvor Friluftsrådet fejrer sit 75 års jubilæum i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København, er Kirstens Skovsby på generalforsamlingen blevet genvalgt til endnu to år som jægernes og Danmarks Civile Hundeførerforenings repræsentant i den grønne paraplyorganisation, der tæller 92 foreninger.

- Jeg er meget tilfreds med genvalget, for det betyder, at jeg kan arbejde videre med det vigtige arbejde med at styrke det lokale kredsarbejde i Friluftsrådet. Netop det lokale arbejde er så vigtigt for at få indflydelse på kommunernes grønne politik og dermed sikre gode forhold for jægerne ude lokalt, siger Kirsten Skovsby ovenpå valget.

I sin korte valgtale til generalforsamlingen sagde Kirsten Skovsby blandt andet:

-Jeg vil arbejde for et friluftsliv i en rig og varieret natur. En natur som giver intelligent adgang til alle. Vi må og skal balancere intelligent mellem benyttelse og beskyttelse. Uden en fornuftig beskyttelse, vil der ikke blive en kvalitativ benyttelse.

Også formanden for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen er tilfreds med valget:

- Kirsten har ydet et stort stykke arbejde med friluftspolitikken, som skaber balanceret løsninger mellem brugerne af vores fælles natur. Derfor er jeg også glad for, at hun er blevet genvalgt til endnu en periode i jagtens tjeneste.