Skydeskole

Danmarks Jægerforbund tilbyder individuel skydeinstruktion til alle jægere, der ønsker at forbedre deres træfsikkerhed på jagt. Vi tilbyder skydeinstruktion på to baner i Jylland:

Kalø Skydebane, Molsvej 34, 8410 Rønde

Flejsborg Skydecenter, Gattenvej 29, 9640 Farsø

Danmarks Jægerforbund har opbygget en skydeskole, hvor øvelsesskydning praktiseres så jagtrelateret som muligt, og hvor der gennem erfaringerne fra skydeskolen kan udvikles jagtrelateret flugtskydning i Danmark. Undervisningen tilrettelægges som individuel skydeinstruktion og dels som kurser. Samtidig skal skydeskolen kunne uddanne skydeinstruktører på højt niveau.

Skydeskolen ved Kalø holder lukket i juni, juli og august.

Du booker skydeinstruktion ved at klikke på ikonerne til højre.

Formål med skydeskolen

• At medvirke til at reducere anskydning af vildt gennem fokus på jægernes skydefærdighed.
  • At undervise jægere i jagtrelateret flugtskydning samt at udvikle metoder og teknikker, der gør flugtskydning så jagtrelateret som muligt.

Instruktører

Kenneth Kold Jørgensen er fastansat skydeinstruktør i DJ. Han er uddannet skydeinstruktør i Danmarks Jægerforbund og The Association of Professional Shooting Instructors i England. Kenneth er uddannet Herregårdsjæger og Vildtforvalter og har mange års erfaring med de fleste danske jagtformer. Kenneth instruerer i haglskydning.

Lars Thune Andersen er fastansat skydeinstruktør i DJ. Han er uddannet skydeinstruktør i Danmarks Jægerforbund og The Association of Proffecional Shooting Instructors i England. Lars er uddannet Vildtforvalter og har mange års erfaring i de fleste danske jagtformer. Lars instruerer i haglskydning.

David Hauge er freelance skydeinstruktør i DJ. Han er uddannet bueinstruktør gennem Bueskydning Danmark. Han har skudt på landsholdet i compoundbue i skiveskydning og 3D. David er ivrig buejæger og instruere i bueskydning. Kontakt David her

Pris for haglskydeinstruktion

Instruktionen koster 1000,- kr. pr lektion.

For medlemmer af Danmarks Jægerforbund ydes en rabat på 400,- kr. pr lektion. Denne pris gælder for både enkeltpersoner og grupper, men kun hvis alle kursister er medlem af Danmarks Jægerforbund.

Patroner købes på skydebanen og koster 150,- kr. pr. æske á 25 stk. inklusiv lerduer, baneleje mv. På en times instruktion skyder man ca. 75-125 skud.

Vi anbefaler, at man skyder "lidt, men tit" og ser derfor en større effekt af een times instruktion med 14 dages mellemrum end to timer på en gang.

Er man to skytter om en instruktørtime, anbefaler vi, at man booker to timer pr. gang. Ved tre eller flere skytter om en instruktørtime anbefaler vi minimum tre timer. Ønsker flere end 5 skytter at skyde samtidig anbefaler vi minimum 3-4 timer og 2 instruktører.

Vil du gerne give en instruktionstime i gave, så laver vi også gavekort. Kontakt venligst Betina Kirstine Olsen på mail: bko@jaegerne.dk for yderligere information.