Offentliggjort den: 19. oktober 2022

Mange gæster til Jagt og fiskeridag 2022

Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby

Velbesøgt Jagt og fiskedag 2022.

Søndag d. 16 oktober 2022 blev årets Jagt og fiskeridag afviklet på området omkring Opalsøen ved Hammeren. Arrangementet var begunstiget med et flot fremmøde, hvor op imod 1000 -1200 gæster, lagde vejen forbi opalsøen denne søndag.

De mange gæster og ikke mindst de mange børnefamilier, havde rig mulighed for at prøve de forskellige stande, og der var sædvanen tro stor tilstrømning omkring grillen for at smage på de forskellige slagt vildtkød, og hele 3 rådyr blev uddelt som smagsprøver. Også bueskydning, DGI skydning, lerdueskydning, laserskydning, jagtudstyr ved Hellisen Outdoor, jagtsti, info om schweisshunde og m.a.  trak mange gæster til. Der var også mulighed for at prøve at spille på jagthorn, og repræsentanter fra kredsens jagthornblæsere viste på smukkeste og stemningsfuld vis, hvordan dette kan gøres.

Sportsfiskerne var repræsenteret, ved en stand på fiskebroen ved hammersøen.

ME.