Offentliggjort den: 10. juli 2021

Lead tekst

Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby

Danmarks Jægerforbund Kreds8 Bornholm´s udvidede apporteringsprøve 2021.

Lørdag d. 3-7-2021 afholdt D.J. kreds8 Bornholm, årets udvidede apporteringsprøve. Af de 9 tilmeldte hunde bestod de 6, et flot resultat, da prøven har en betydelig sværhedsgrad, med apportering af 4 duer i høj vegetation, 4 ænder i siv med distraktion, og endelig 2 kaniner eller 1 kanin og 1 ræv udlagt i skov.

Den fine antal tilmeldte hunde til denne udfordrende prøve, vidner om at der bliver gjort et stort arbejde for og med de bornholmske jagthunde. Det er også glædeligt at flere nye hundeførere finder vej til disse prøver.

Prøven blev bedømt af Denny Pedersen fra Hasle, med Poul Rikard Ebbesen som prøveleder og terrænleder var Jan Olsen. Med næsten optimale færtforhold, dygtige hunde og hundeførere gav prøven mange fine resultater.

Prøvens bedste hund Labrador Retriver, Rykind`s Winston, med Anette Baunkjær som fører vil blive tilbudt deltagelse til Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab senere på året. Winston og Anette vandt også DJ`s alm. apporteringsprøve i 2020

Flg. 6 hunde bestod prøven:

1:  Labrador Retriver, Rykind`s Winston, med fører Anette Baunkjær, 221 point.

2:  Labrador Retriver, Sicka, med fører ikke oplyst, 209 point..

3:  Labrador Retriver, Nala, med fører Line Nøttrup, 207 point.

4:  Korthåret hønsehund, Agnes, med fører ikke oplyst, 205 point.

5:  Labrador Retriver, Amazing Shirley Asta, med fører ikke oplyst, 195 point.

6:  Kleiner Münsterländer, Cosmo, med fører ikke oplyst, 165 point.

ME.

Dommer og prøveleder ved vanddisiplinen

Stemnings billede fra prøven