Offentliggjort den: 29. december 2020

Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby

Trofæopmåling 2020.

Tirsdag d. 8-12-2020 afholdt Danmarks Jægerforbund årets trofæopmåling i lokalerne hos Hellisen Outdoor i Lobbæk.

Det var, sædvanen tro, medarbejdere i Danmarks Jægerforbund, jagtkonsulent Fritz Heje Hansen samt Kenneth Jørgensen, der forestod årets trofæopmåling.

Der blev i alt opmålt 64 trofæer fra både ind og udland. For råbukke nedlagt på Bornholm, 47 i alt, opnåede 1 guldmedalje, 6 sølvmedalje og 11 bornholmske bukke blev opmålt til bronzemedalje.

Årets antal opmålte råbukke fra Bornholm er det samme antal som sidste år, 47 i alt. 18 af de Bornholmske råbukke blev opmålt til medaljer i 2020, hvor det i 2019 var 26.

Det bliver spændende at se om nogle af de bornholmske trofæer kommer med på Jægerforbundets top ti liste til foråret.

ME.