Offentliggjort den: 13. maj 2017

Årets Jagtforening 2017 er fynsk.

Igen i år har hver af Jægerforbundets kredse har haft mulighed for at udpege en kandidat til titlen som Årets jagtforening. Disse er så i en skriftlig indstilling blevet sendt til Medlems- og rekrutteringsudvalget, som så har kvalificeret og prioriteret hvem der skulle modtage 1. 2. og 3. pladsen.

Forudsætning for at blive valgt, har været at de skulle have haft fokus på at udvikle en stærk og frivillig organisation og arbejdet med mindst fire af følgende kriterier:

Hvervning og uddannelse af nye tillidsfolk

Hvervning af medlemmer

Bidraget til et konstruktivt samarbejde i Jægerrådet

Udvikling af nye jagtfaglige aktiviteter

Bidraget til et tættere samarbejde med lokalsamfundet, herunder deltaget i eller tilbudt aktiviteter for ”Familien Danmark”

Haft et direkte samarbejde med kommunen, som har medvirket til synlighed.

I år blev Ejby-Harndrup og Omegns Jagtforening Årets jagtforening, bl.a. fordi foreningen er meget aktiv inden for samtlige de kriterier der er stillet op for at vinde. Med hæderen fulgte 15.000 kr. og 10.000 kr. til indkøb af beklædning.

Kenneth Elkrog, foreningens Formand, var selvfølgelig glad for titlen som deres jagtforening modtog og han har bl.a. fremhævet, at udover en række årligt tilbagevendende klubaktiviteter, medvirker undervisning af nye jagttegnsaspiranter, med en høj beståelsesprocent, etablering af nyt klubhus, udvikling af nye jagtfaglige aktiviteter, såsom tre-d-buebane, afholdelse af konkurrencer, deltagelse i ”Naturens Dag” og god udnyttelse af hjemmeside og Facebook mv. til, at foreningen får meget omtale og løbende får nye medlemmer.

Vi ønsker dem tillykke med titlen som Årets Jagtforening 2017!

Foto: Max Steinar
Tekst: Paw Olsen, Kreds 5