Nyjægermagasin: Skal du ha' blod på dit jagttegn?

Danmarks Jægerforbund har samlet en masse viden, som er værd at have med, når man starter livet som ny jæger i et nyjægermagasin. Her kan du læse om, hvordan du kommer på jagt, bliver en bedre skytte, vælger din første hund og meget andet. Magasinet udkom som et nyjæger tillæg til Jæger med titlen: Skal du have blod på dit jagttegn?

Der er meget, man skal have styr på, når du skal til at tage fat på dit nye liv som jæger. Det ved vi alt om hos Danmarks Jægerforbund, og derfor har vi samlet en masse god viden til dig lige her og i vores nyjægermagasin "Skal du ha' blod på jagttegnet?".

Du kan læse artiklerne her på siden eller i den digitale version af magasinet.

Nyttig viden for nye jægere

Du kan finde de nyjægerarrangementer, som er planlagt rundt om i hele landet her.

En god kilde til din fortsatte uddannelse som jæger og en god måde at komme ud på jagt er de lokale jagtforeninger. Dem finder du sorteret på kommune her. Du kan finde kontaktoplysninger og en eventuel hjemmeside ved at klikke på +-tegnet.

Vi har samlet nogle gode videotips i en nyjægerplayliste på youtube. Den finder du her.

At lære jægersprog kan også være en mundfuld. Derfor har vi samlet en lille ordbog med det gængse ord og udtryk, der knytter sig til jagt. Den finder du her.

Du kan finde din lokale nyjægerkoordinator her.

Læs nyjægermagasinet 'Skal du ha' blod på dit jagttegn?"