Naturvejledning

Danmarks Jægerforbunds naturvejledning henvender sig til alle, der ønsker at opleve naturen set med en jægers øjne. Vi har tilbud til skoler, firmaer og private i hele landet.

Book en naturvejleder

Vores professionelle og yderst kompetente naturvejledere tilbyder skræddersyede forløb om jagt og natur til private, firmaer, skoler og institutioner i hele landet.

Find og book din nærmeste naturvejleder her

Bliv NaturligVis - et formidlingstilbud til skoleklasser.

Autentiske og dybt engagerede lystfiskere og jægere tilbyder gratis oplevelser til skoleklasser, som læreren efterfølgende kan bygge undervisningen på.

Find undervisningsmaterialer og kontaktinfo på www.blivnaturligvis.dk.

Gourmench – et tilbud til firmaer og VIP forkælelse til private

Når dyret er nedlagt, er næste skridt for jægeren at trylle det om til et lækkert måltid. Bålkok Jakob Nusbaum tryller sammen med deltagerne vildt om til et lækkert måltid i autentiske omgivelser omkring bålet. Forløbene tilrettelægges individuelt efter ønsker og behov.

Du kan læse mere om arrangementet her.

Sommernaturskole og Jægerskole

Er du mellem 8 og 16 år og interesserer dig for jagt og fiskeri, så kan du benytte dig af vores kursustilbud i skoleferierne. Her tager vi på lejr sammen, overnatter i det fri, står tidligt op og fisker eller går på jagt. Vi fanger eller skyder vores eget mad og tilbereder det over bålet. Der er garanti for masser af naturoplevelser og godt kammeratskab.

De yngste på 8-12 tilbyder vi fantastiske jagt og fiskeoplevelser i hele landet med vores Sommernaturskoler. De 13-15 årige kan komme på vores efterårscamps, Jægerskole, med masser af jagt, fiskeri og faglighed i efterårsferien.

Når datoerne er fastsat fremgår årets camps af vores aktivitetskalender. Søg på henholdsvis Sommernaturskole eller Jægerskole her, hvor du også kan læse, hvordan du tilmelder dig. Der er stor rift om pladserne, og de tildeles efter først til mølle.

Her kan du få en forsmag på, hvad vi laver på vores camps.