Konferencer og temadage

Danmarks Jægerforbund gennemfører eller deltager i en række jagt- og vildtfaglige projekter og ønsker at dele viden og erfaringer fra disse projekter. Vi inviterer løbende ind til konferencer - hold dig orienteret her på hjemmesiden.

Konference: Skydning og våben

Der er sket meget teknologiudvikling inden for skydning og våben. Danmarks Jægerforbund, vil gerne viderebringe den nyeste viden på en konference.

Kom og få den nyeste viden om blyfri ammunition – kuglekonstruktioner mv., lyddæmper, nedbrydelige haglskåle, mv.

Tilmelding er under udarbejdelse. Tid og sted tilgår snarest.

Temaaften: Miljøgodkendelse af skydebaner – kun for repræsentanter af Jagtforeninger

Det kan være en længerevarende proces at opnå en miljøgodkendelse af en skydebane, da både sagens omfang, myndigheders sagsbehandlingstider og andre interessenter vil kunne påvirke processen. Udarbejdelsen af en miljøgodkendelse sker i et samspil mellem den lokale jagtforening, DJ's administration og kommunen.

Kom og få gode råd om forberedelsen af jagtforeningens miljøgodkendelse og indsigt i regler, skydetider, støjbegrænsninger mv. for skydebaner.

Du kan finde flere praktiske oplysninger og tilmelde dig her.

AFLYST - Temadag: Vildt og ild

I bålhytten ved Jagtens Hus den 20. juni kl. 14.00-19.00 vil bålmadskokken GOURMENSCH sætte fokus på vildt og anden føde fra naturen, så der over sagte ild skabes en helt unik madoplevelse.

GOURMENSCH brænder for at skabe totaloplevelser, hvor der både inspireres til nye smage, teknikker og skabes rum til fordybelse. Efter en ofte hektisk og travl hverdag er det fantastisk at komme ud i den smukke natur og tilberede lækkert mad over bål med gode mennesker. Det skaber ro, nærvær, sammenhold og en fantastisk kulinarisk totaloplevelse. Det er simpelthen magisk!

Desværre har vi været nødsaget til at aflyse temadagen, men vi arbejder på at få en ny temadag arrangeret - følg med her eller på kursuskalenderen.

Læs mere om GOURMENSCH og Jægerforbundets tilbud her.

Temaaften: Vildt og gourmet

I samarbejde med nogle af Danmarks allerbedste gourmetkokke sætter vi fokus på vildt, som den helt delikate råvarer det er. Vi serverer arter i nye udformninger og udfordrer de traditionelle tilgange for tilberedning af vildt.

Tilmelding er under udarbejdelse. Tid og sted tilgår snarest.

Temaaften: Råvildtforvaltning - skyder vi for meget til væggen og for lidt til fryseren?

Indhold: Danmarks Jægerforbund afholder i samarbejde med flere kredse en temaaften om råvildtforvaltning med fokus på  de åbenbare udfordringer, vi har med at få genskabt robuste bestande i de områder, der har været ramt af sygdomsproblemer, og hvordan vi forebygger sygdomsrelaterede problemer i råvildtbestandene.

Du kan finde flere praktiske oplysninger og tilmelde dig her.