Kvalifikation til FM i Jagtfeltskydning

Jagtfeltskydning i kredsene er blandt andet en udtagelse til Danmarks Jægerforbunds årlige forbundsmesterskab, men i høj grad også en mulighed for jægere, der ønsker at afprøve og træne deres kompetencer i at skyde med riffel under så jagtrealistiske omstændigheder som muligt.

Kvalifikation

Ud fra en fordelingsnøgle oprettes der otte tilmeldinger – en til hver kreds. Kredsens tilmelding indeholder det antal pladser, som kredsen er tildelt, og åbnes dagen efter skydningen er afholdt. Pladserne fordeles efter først-til-mølle, og gælder for alle, der har skudt kvalifikationsskydning, i den kreds, hvor de er bosiddende.

Den 1. juli åbnes der en separat tilmelding, hvor de resterende pladser tilbydes. Det er også den dato, hvor man kan tilmelde sig, hvis man ikke har skudt kvalifikationsskydning i sin egen kreds, såfremt der stadig er ledige pladser.

Hvis man ønsker at deltage i konkurrencemomentet ved forbundsmesterskabet, skal man have tilmeldt sig inden den 1. august.

 Antallet af skytter til forbundsmesterskabet er 250 skytter.

Find tilmeldingen til forbundsmesterskabet her

Kvalifikationsskydning til forbundsmesterskabet afholdes følgende steder:

Kreds 1 (Kvalifikationsskydningen er afholdt)

Kreds 2 (tilmeldingen er lukket)
Tidspunkt:
 lørdag den 21. juni 2025 kl. 9.00
Prøvested: Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, 6990 Ulfborg
Kontaktperson: Ole Jensen på tlf.: 2042 8172 eller på mail: ole.j@tdcadsl.dk
Pris: 250 kr.
Link til tilmelding

Tilmeldingsfrist: den 8. juni 2025. Skytter fra kreds 2 som ønsker at deltage ved FM i jagtfeltskydning i september 2025, skal tilmelde sig senest den 30. april 2025
Andre oplysninger: Skytter fra kreds 2 som ønsker at deltage ved FM i jagtfeltskydning i september 2025, SKAL tilmelde sig senest 30. april 2025 da kredsenes antal garanterede pladser tildeles i forhold til antal tilmeldte pr. 30. april. Man skyder på hold á 5 personer. Man kan tilmelde sig både som hold eller enkeltperson. Mødetid er 45 min. før oplyst skydetid.

Husk våbentilladelse, den SKAL forevises inden skydning. Ligeledes har riffeludvalget bestemt, at der skal foretages våbenkontrol. Der skal bruges ca. 50 patroner til skydningen. Der er mulighed for indskydning.

Hvis der er specielle ønsker til en skydetid inden for tidsrummet kl. 9 til kl. 14:00, så send en mail til Ole ole.j@tdcadsl.dk eller en sms på 20428172 umiddelbart efter din tilmelding, eller skriv det i kommentarfeltet ved tilmelding. Så vil der i videst muligt omfang blive taget hensyn til dette. Der forventes ikke at kunne skydes kvalifikation efter kl. 14.00, det viser de sidste års tilmeldinger.

Efter tilmeldingsfristens udløb modtager man skydetider via den mailadresse, man har oplyst ved tilmelding + de kan ses på kreds2 hjemmeside og på lemsognsjagtforening.dk.

 

Kreds 3 (tilmeldingen er lukket)
Tidspunkt
: lørdag den 21. juni og søndag den 22. juni 2025 kl. 8.00 – 16.00
Prøvested: Hevring Skydeterræn (Hevring Ishus), Voer Færgevej 26, 8950 Ørsted
Kontaktperson: Aksel Sørensen på tlf.: 21747597 eller på mail: jagtaksel@mail.dk
Pris: 275 kr.
Link til tilmelding lørdag
(kvalifikationsskydning)
Link til tilmelding søndag

Tilmeldingsfrist: den 30. april hvis man ønsker at skyde kvalifikationsskydning ellers er fristen den 6. juni.
Andre oplysninger: Traditionen tro skydes der om lørdagen udtagelsesskydning til forbundsmesterskabet (FM) for DJ-medlemmer bosiddende i kreds 3.

Skydningen om søndagen er åben for alle DJ-medlemmer, uanset hvilken kreds du er bosat i. Det samme er gældende for skydningen om lørdagen, dog først fra den 1. maj.

Der skydes i følgende rækker: mester, jæger, dame, veteran, junior og superveteran. Lørdag vil der blive uddelt medaljer efter endt skydning til de tre bedst placerede skytter i hver klasse, hvis man er til stede.

Der skydes på hold af 6 personer. Man kan både tilmeldes som et helt hold eller som en eller flere enkeltpersoner. Ved tilmelding hvor man ikke er et helt hold, så fyld venligst pladserne op, hvor der i forvejen er tilmeldte, så man ikke blokerer for 6 mandshold.

I tilmeldingen skal der bruges medlemsnummer, navn, mailadresse, mobilnummer, postnummer, by, køn, klasse og oplysning om man er links skytte. Til dig der skal tilmelde flere deltagere, og derfor formentlig skal indsamle oplysninger på et antal personer, kan du printe og udfylde dette skema, inden du starter tilmeldingen på jægerforbundets hjemmeside. 

Er der hold der ønsker en erfaren felt skytte med rundt for give råd og vejledning kan i kontakte os.

Skydningen starter ved Hevring Ishus, hvorfra du transporteres ud i terrænet. Man køres ud i busser, men skal forvente at gå ca. 3 km i terrænet. Hvis nogen er meget dårligt gående, skal I henvende jer til os.

Mødetid 45 min. før oplyst skydetid. Du skal være på bane 1 til den angivne skydetid.

Der skal bruges 50 patroner

Der er ikke mulighed for indskydning.

Husk våben tilladelse og jagttegn. Da arrangementet finder sted på en af forsvarets skydebaner/-terræner skal der oplyses ID nummer fra våbentilladelse. Dette gælder våben og evt. vekselpibe. Oplysningerne gemmes i 6 måneder hvorefter de slettes. Det vil en stor hjælp for os hvis I hjemmefra laver en seddel med navn og Id for våben tilladelsen på den riffel I bruger. 

Der kan købes mad og drikke.

Året 2025 byder på ny teknologi, da vi har lovet at være de første til at teste en ny markeringsform. Der vil blive markeret på både papir og på tablet om lørdagen. Tabletten har den fordel, at resultaterne er online for jer alle, så snart de er tastet ude på standpladsen. Søndag indtastes der kun på tablet.

Søndag vil der ikke være bemanding i sekretariatet, men en infotavle som udførligt informerer om hvad du skal gøre, og hvor bussen går fra, og alt det andet praktiske på dagen. Der føres resultatlister søndag men ingen præmier.

Vigtig -gå ind og downloade appen JÆGER, hvor du kan opdatere dine medlemsoplysninger, mailadresse, bopæl og mobilnummer. Her finder du også dit medlemsnummer.  Hvis ikke du har mulighed for download, så kan man få hjælp af medlemsservice på telefon: 8888 7500. 

Kender du nogen, som gerne vil have en standplads med et eller andet ved ishuset, så kontakt Aksel Sørensen.

Alle yderligere informationer om skydningen vil blive offentliggjort på DJ hjemmeside, kredens hjemmeside www.jagtkreds3.dk samt på facebookgruppen: Jagtfeltskydning i Hevring. Hvis der i lighed med de andre år, hvor der hurtigt er blevet udsolgt, så bedes man holde øje med facebookgruppen: Jagtfeltskydning i Hevring, hvor eventuelle afbudspladser vil blive slået op. Man kan også skrive derinde i kommentarfeltet, at man gerne vil på vente liste. 

Mere info ved Aksel Sørensen på telefon: 2174 7597 eller på mail: jagtaksel@mail.dk

 

Kreds 4 (Kvalifikationsskydningen er afholdt)

Kreds 5 (Kvalifikationsskydningen er afholdt)

Kreds 6 (Kvalifikationsskydningen er afholdt)

Kreds 7 (Kvalifikationsskydningen er afholdt) 

Kreds 8 (Kvalifikationsskydningen er afholdt)