RSS https://www.jaegerforbundet.dk RSS feed for Danmarks Jægerforbund Fri, 29 Mar 2024 00:00:00 GMT da Umbraco Status fra PAC: Det glider mere effektivt https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/status-fra-pac-det-glider-mere-effektivt/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/status-fra-pac-det-glider-mere-effektivt/ Bunkerne bliver stadig mindre hos Politiets Administrative Center, som bl.a. har haft særligt fokus på tilladelser til jagt - og her er der gjort et godt indhug i sagerne. Thu, 01 Dec 2022 09:00:19 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40530 Er politiets IT-system operativt til nytår? https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/er-politiets-it-system-operativt-til-nytar/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/er-politiets-it-system-operativt-til-nytar/ I en ny statusopdatering håber PAC, at det stærkt forsinkede og skandaleramte våbenregister kan være funktionelt inden udgangen af 2022. Wed, 09 Nov 2022 11:00:53 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40414 Hvornår søge om fornyelse af våbentilladelse? https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/hvornar-soge-om-fornyelse-af-vabentilladelse/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/hvornar-soge-om-fornyelse-af-vabentilladelse/ Du er formentlig vant til at modtage et brev fra politiet, når du skal forny din våbentilladelse. Men sådan er det ikke. Hvad skal du så gøre? Fri, 21 Oct 2022 09:00:03 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40160 Skandalen om politiets våbenregister fortsætter https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/skandalen-om-politiets-vabenregister-fortsaetter/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/skandalen-om-politiets-vabenregister-fortsaetter/ På et nyligt afholdt møde med PAC/Rigspolitiet stod det klart, at politiets våbenregister, som ellers lovet, ikke bliver funktionsdygtigt fra 1. november 2022. Tue, 11 Oct 2022 10:59:42 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40214 Ombudsmanden stiller kritiske spørgsmål https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/ombudsmanden-stiller-kritiske-sporgsmal/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/ombudsmanden-stiller-kritiske-sporgsmal/ Over 15 kritiske spørgsmål til både ministeriet og PAC er det foreløbige resultat af ombudsmandens analyse af de redegørelser, som myndighederne har indgivet. Thu, 15 Sep 2022 15:47:43 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39984 Våbenregister virker stadig ikke https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/vabenregister-virker-stadig-ikke/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/vabenregister-virker-stadig-ikke/ I forlængelse af et godt og konstruktivt møde med justitsministeren giver vi her en status på politiets våbenregister og et hektisk forløb, som desværre ikke er slut endnu. Thu, 07 Jul 2022 11:30:06 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39554 5.600 har skrevet under på borgerforslag https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/5-600-har-skrevet-under-pa-borgerforslag/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/5-600-har-skrevet-under-pa-borgerforslag/ Har du jagttegn, skal du have lov til at besidde, bære og anvende jagtvåben fra det øjeblik, ansøgningen om våbentilladelsen er sendt. Sådan lyder essensen i et borgerforslag. Fri, 03 Jun 2022 09:08:09 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39257 Våbendanmark står stadig i kø hos Politiet https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/vabendanmark-star-stadig-i-ko-hos-politiet/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/vabendanmark-star-stadig-i-ko-hos-politiet/ Seneste opgørelse lyder på 43.911 ubehandlede sager hos PAC. Til gengæld er andelen af jægere, der står i kø, mindre end hidtil antaget. Tue, 31 May 2022 10:00:58 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39232 Justitsminister til DJ: Ingen mulighed for dispensationer https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/justitsminister-til-dj-ingen-mulighed-for-dispensationer/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/justitsminister-til-dj-ingen-mulighed-for-dispensationer/ Den nyudnævnte justitsminister Mattias Tesfaye mødte i dag op på bukkejagt for at tale med jægerforbundet om problemerne med våbenregistret. Desværre havde han ikke dispensationer med, men derimod ekstra mandskab til PAC og et ønske om dialog med hele våbendanmark. Mon, 16 May 2022 18:07:24 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39126 Ombudsmand går ind i sag om it-skandale https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/ombudsmand-gar-ind-i-sag-om-it-skandale/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/ombudsmand-gar-ind-i-sag-om-it-skandale/ Ombudsmanden har valgt at tage DJ's klage op. Han har derfor bedt PAC, Rigspolitiet og Justitsministeriet om en redegørelse i sagen om kuldsejlet våbenregister. Thu, 12 May 2022 19:32:47 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39116 PAC-chef: Jeg kan ikke udtale mig om dispensationer https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-chef-jeg-kan-ikke-udtale-mig-om-dispensationer/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-chef-jeg-kan-ikke-udtale-mig-om-dispensationer/ Stadigt intet nyt om de nødvendige dispensationer til jægere, der er kommet i klemme i Politiets it-skandale. Politiet fastholder, at det nye våbenregister virker ved udgangen af juni 2022. Thu, 12 May 2022 13:41:38 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39101 Politiet tøver stadig med dispensationerne https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiet-tover-stadig-med-dispensationerne/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiet-tover-stadig-med-dispensationerne/ Politiet er stadig uldne i munden, når det kommer til at melde klart ud, om der er dispensationer på vej til de våbenejere, som er kommet i klemme. Tue, 10 May 2022 06:40:41 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39021 Våbenskandalen – hvad gør DJ https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/vabenskandalen-hvad-gor-dj/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/vabenskandalen-hvad-gor-dj/ Våbenregistreringen i Danmark er nede, og desperationen stiger blandt jægere, mv. Den eneste løsning er midlertidige dispensationer, indtil systemet virker. Thu, 05 May 2022 13:57:29 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38995 DJ søger aktindsigt i it-skandale https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/dj-soger-aktindsigt-i-it-skandale/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/dj-soger-aktindsigt-i-it-skandale/ Hvordan kunne det gå så galt med Politiets nye digitale våbenregister? Ingen synes rigtigt at kunne svare, og derfor har DJ søgt om aktindsigt i sagen. Wed, 04 May 2022 15:09:25 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38984 DJ går til Ombudsmanden i våbensag https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/dj-gar-til-ombudsmanden-i-vabensag/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/dj-gar-til-ombudsmanden-i-vabensag/ DJ har bedt Ombudsmanden om at gå ind i sagen om nedsmeltningen af Rigspolitiets våbenregister. Sagen har principiel betydning, mener formand for jægerforbundets Våbenudvalg. Fri, 29 Apr 2022 10:36:02 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38959 Hækkerup: IT-problemer fortsætter til sommer https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/haekkerup-it-problemer-fortsaetter-til-sommer/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/haekkerup-it-problemer-fortsaetter-til-sommer/ I et svar, givet til DF'eren Dennis Flydtkjær, redegør justitsminister Nick Hækkerup for første gang for problemerne med det nedsmeltede IT-system hos PAC. Tue, 26 Apr 2022 12:48:52 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38936 PAC besvarer syv spørgsmål https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-besvarer-syv-sporgsmal/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-besvarer-syv-sporgsmal/ Før Påskeugen stillede vi Politiets Administrative Center en række spørgsmål. Her kommer svarene. Tue, 19 Apr 2022 11:35:27 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38913 Sportsskytterne lider under IT-nedsmeltning https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/sportsskytterne-lider-under-it-nedsmeltning/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/sportsskytterne-lider-under-it-nedsmeltning/ De lange sagsbehandlingstider hos PAC går ikke kun ud over jægerne. Også sportsskytterne står for skud og bløder lige nu medlemmer. Tue, 12 Apr 2022 08:49:04 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38889 IT-nedbrud kan koste jagtrejsebranchen kæmpetab https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/it-nedbrud-kan-koste-jagtrejsebranchen-kaempetab/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/it-nedbrud-kan-koste-jagtrejsebranchen-kaempetab/ Hvis ikke våbentilladelser og EU-våbenpas ekspederes i tide, risikerer jagtrejsebranchen til at lide trecifret milliontab. Mon, 11 Apr 2022 09:40:58 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38874 Politiets IT-våbenkaos - nu også på tv https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiets-it-vabenkaos-nu-ogsa-pa-tv/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiets-it-vabenkaos-nu-ogsa-pa-tv/ De store problemer, som politiet oplever i forb.m. det nedsmeltede IT-system til behandling af bl.a. våbentilladelser, nåede i går tv-skærmen. Fri, 08 Apr 2022 13:07:04 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38876 Politiets våbenhåndtering i total nedsmeltning https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiets-vabenhandtering-i-total-nedsmeltning/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiets-vabenhandtering-i-total-nedsmeltning/ Op til 15.000 jægere når efter al sandsynlighed ikke at få deres våbentilladelser inden den 16. maj. Årsagen er et nyt it-system, som er brudt sammen. Tue, 05 Apr 2022 18:29:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38861 Rigspolitiet tøver med dispensation https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/rigspolitiet-tover-med-dispensation/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/rigspolitiet-tover-med-dispensation/ Det er Rigspolitiet, der skal anbefale og ansøge Justitsministeriet om dispensation til våbenejere, som er taget som gidsler i it-skandale. Tue, 05 Apr 2022 18:27:21 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38860 Politiet svarer på spørgsmål https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiet-svarer-pa-sporgsmal/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/politiet-svarer-pa-sporgsmal/ Efter mødet i går mellem politiet og repræsentanter fra våbendanmark er politiet gået i gang med af finde svar på forskellige spørgsmål. Tue, 05 Apr 2022 18:25:32 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38859 Status hos PAC: Museskridt i den rigtige retning https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/status-hos-pac-museskridt-i-den-rigtige-retning/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/status-hos-pac-museskridt-i-den-rigtige-retning/ PAC har forlænget den periode, som et våben kan besiddes efter, at våbentilladelsen er udløbet. Du må dog stadig ikke anvende våbnet. DJ arbejder på en opblødning. Thu, 24 Mar 2022 10:30:42 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38770 Uacceptable sagsbehandlingstider på våben https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/uacceptable-sagsbehandlingstider-pa-vaben/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/uacceptable-sagsbehandlingstider-pa-vaben/ Katastrofalt lange sagsbehandlingstider på udstedelse af våbentilladelser er en plage for de danske våbenejere. Fri, 18 Mar 2022 13:28:45 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38726 PAC: Betydelige forsinkelser i sagsbehandlingstider https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-betydelige-forsinkelser-i-sagsbehandlingstider/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-betydelige-forsinkelser-i-sagsbehandlingstider/ Implementeringen af nyt våbenregister tager længere tid end forventet. PAC kan kun i begrænset omfang behandle sager på våbenområdet. Fri, 11 Mar 2022 11:10:50 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38659 EU kræver separate afmærkninger på nyere våben https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/eu-kraever-separate-afmaerkninger-pa-nyere-vaben/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/eu-kraever-separate-afmaerkninger-pa-nyere-vaben/ Alle væsentlige dele af et nyere våben skal registreres i forbindelse med ansøgning om våbentilladelse. Det sker for at leve op til EU-lovgivning. Fri, 04 Feb 2022 15:39:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38351 PAC introducerer nyt registreringssystem https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-introducerer-nyt-registreringssystem/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/pac-introducerer-nyt-registreringssystem/ Fremover skal alle væsentlige dele af et våben registreres i forbindelse med ansøgning om våbentilladelse. Mon, 24 Jan 2022 14:18:40 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38254 Politiet sløjfer digitalt ansøgningssystem inden det går i luften https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/politiet-slojfer-digitalt-ansogningssystem-inden-det-gar-i-luften/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/politiet-slojfer-digitalt-ansogningssystem-inden-det-gar-i-luften/ Jægerne har ventet længe - men nu kan vi skyde en hvid pil efter det: Politiet har sløjfet det længe ventede digitale ansøgningssystem til våbentilladelser, allerede inden det er gået i luften. Det fortæller P4 i dag, hvor Jægerforbundet har udtalt sig. Tue, 15 Jan 2019 11:27:29 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/23380 Justitsministeren svarede på spørgsmål fra jægerne https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/justitsministeren-svarede-pa-sporgsmal-fra-jaegerne/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/justitsministeren-svarede-pa-sporgsmal-fra-jaegerne/ Justitsminister Søren Pape Poulsen lyttede eftertænksomt, da Claus Lind Christensen bl.a. opfordrede til at fjerne kravet om, at lyddæmpere kræver våbentilladelse. Og så svarede han på spørgsmål fra både de fremmødte og brugerne på DJ's hjemmeside. Tue, 03 Apr 2018 13:22:47 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/19570 Sagsbehandlingstiderne er tilbage på sporet https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/sagsbehandlingstiderne-er-tilbage-pa-sporet/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/sagsbehandlingstiderne-er-tilbage-pa-sporet/ Det har været endnu en turbulent tid for politiets to administrative centre, der er blevet en del af regeringens udflytningsplan. Men sagsbehandlingstiderne er gået i den rigtige retning. I fremtiden kommer der fokus på en ny våbenbekendtgørelse og politiets praksis vedrørende tilladelse. Wed, 21 Feb 2018 15:49:42 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/18812 Sagsbehandlingstider: ACØ lægges sammen med ACV i Holstebro https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/sagsbehandlingstider-aco-laegges-sammen-med-acv-i-holstebro/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/sagsbehandlingstider-aco-laegges-sammen-med-acv-i-holstebro/ Jægere øst for Storebælt kan formentlig se frem til væsentlig bedre myndighedsbetjening på våbenområdet i fremtiden. Det er konklusionen ovenpå regeringens udmelding om at lægge de to våbenkontorer ACØ og ACV sammen i Holstebro. Wed, 17 Jan 2018 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/17473 Justitsministeren: Sagsbehandlingstiderne skal holdes på 20 dage https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/justitsministeren-sagsbehandlingstiderne-skal-holdes-pa-20-dage/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/justitsministeren-sagsbehandlingstiderne-skal-holdes-pa-20-dage/ Sagsbehandlingstiderne på de to våbenkontorer i Øst- og Vestdanmark skal holdes på maksimalt 20 arbejdsdage. Det sagde justitsminister Søren Pape Poulsen til jægerformand Claus Lind Christensen på et møde i ministeriet om netop de meget svingende sagsbehandlingstider. Mon, 20 Nov 2017 11:15:48 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/16634 Fortsatte drøftelser om halvautomatiske rifler https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/fortsatte-droftelser-om-halvautomatiske-rifler/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/fortsatte-droftelser-om-halvautomatiske-rifler/ Selv om våbenloven ikke er blevet strammet, har jægerne de seneste måneder oplevet et nærmest stop for udstedelse af tilladelser til halvautomatiske rifler. Rigspolitiet forklarer udviklingen med, at praksis er blevet ensrettet i centrene. Et møde hos Rigspolitiet resulterede i kommende drøftelser om sagen, så der kan findes en enkel løsning for både brugere og myndigheder. Thu, 16 Nov 2017 14:42:32 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/16629 Møde med minister om sagsbehandlingstider https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/mode-med-minister-om-sagsbehandlingstider/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/mode-med-minister-om-sagsbehandlingstider/ Det er gået fra slemt til værre med sagsbehandlingstiderne for jægernes våbensager hos især ACØ i Høje-Taastrup. Situationen er ganske uholdbar og urimelig. Derfor skal Danmarks Jægerforbund mødes med justitsminister Søren Pape Poulsen i slutningen af oktober for at drøfte problemet. Fri, 29 Sep 2017 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/16185 Status på sagsbehandlingstider: Gode nyheder https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/status-pa-sagsbehandlingstider-gode-nyheder/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/status-pa-sagsbehandlingstider-gode-nyheder/ Danmarks Jægerforbund har i en længere periode arbejdet med problematikken med lange sagsbehandlingstider i politiets administrative centre. Men nu er der gode nyheder: Begge centres sagsbehandlingstider er under 5 arbejdsdage. Thu, 15 Dec 2016 15:38:08 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/12912 Forny jagttegnet nu eller risiker besøg af politiet https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/forny-jagttegnet-nu-eller-risiker-besog-af-politiet/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/forny-jagttegnet-nu-eller-risiker-besog-af-politiet/ I juni måned vil politiet sende en skrivelse til de cirka 7900 jægere, der i skrivende stund endnu ikke har fået fornyet deres jagttegn, men som har tilladelse til en jagtriffel. Reagerer man ikke på brevet, risikerer man en tilbagekaldelse af sin våbentilladelse og et besøg af en patruljevogn. Mon, 30 May 2016 15:04:23 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/11319 Sagsbehandlingstiderne får endnu et tilbageslag https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/sagsbehandlingstiderne-far-endnu-et-tilbageslag/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/sagsbehandlingstiderne-far-endnu-et-tilbageslag/ Politiets hårdtprøvede administrative centre må lide endnu en tort: Politiets Våbenregister er nede, og det giver især problemer med at udstede nye tilladelser for de administrative centre. Thu, 31 Mar 2016 14:55:09 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/10731 Sagsbehandlingstiderne går begge veje, men digitaliseringen kommer til sommer https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/sagsbehandlingstiderne-gar-begge-veje-men-digitaliseringen-kommer-til-sommer/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/sagsbehandlingstiderne-gar-begge-veje-men-digitaliseringen-kommer-til-sommer/ Siden januar er det gået både frem og tilbage med sagsbehandlingstiderne, men for de fleste tilladelsestyper er der fremgang at spore. Politiet er da også fortrøstningsfulde – især pga. åbningen af et nyt digitalt ansøgningsområde for både private og virksomheder fra sensommeren 2016. Mon, 21 Mar 2016 16:03:04 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/10680 Det går bedre med sagsbehandlingstiderne https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/det-gar-bedre-med-sagsbehandlingstiderne/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/det-gar-bedre-med-sagsbehandlingstiderne/ Politiets administrative centre har i en længere periode knoklet med lange sagsbehandlingstider. Status er nu, at kurven er knækket, og ventetiden på nye våbentilladelser og våbenpas falder. Der er dog stadig plads til forbedringer. Thu, 21 Jan 2016 11:36:34 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/9320 Rigspolitiet vil ikke sætte mål for sagsbehandlingstider https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/rigspolitiet-vil-ikke-saette-mal-for-sagsbehandlingstider/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/rigspolitiet-vil-ikke-saette-mal-for-sagsbehandlingstider/ Rigspolitiet vil ikke sætte mål for sagsbehandlingstider. Danske jægere og andre våbenejere er blevet tabere i Rigspolitiets jagt efter besparelser i peanut-størrelse. Sagsbehandlingstiderne på våbentilladelser er steget fra få dage i til 10 uger i gennemsnit. Uacceptabelt, siger formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen. Thu, 08 Oct 2015 12:02:28 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/6226 Våbentilladelser: Stadig alt for lange sagsbehandlingstider https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/vabentilladelser-stadig-alt-for-lange-sagsbehandlingstider/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/vabentilladelser-stadig-alt-for-lange-sagsbehandlingstider/ Status fra de to administrative centre viser, at der er lang vej til opfyldelse af centrenes egne servicemål. Jægerforbundet deltager midt i august i et møde med de andre interessenter i sagen, hvor vi skal blive enige om, hvordan sagen bringes op politisk. Endnu en status er tikket ind fra Politiets Administrativt Center Øst (ACØ). Status er, at sagsbehandlingstiden meget utilfredsstillende er yderligere forringet. Mon, 20 Jul 2015 08:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5156 Politiet bryder løfte https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/politiet-bryder-lofte/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/politiet-bryder-lofte/ Politiet erkender, at Administrativt Center Øst (ACØ) har brudt løftet om maksimalt 4 ugers sagsbehandlingstid på våbensager. Klagerne vælter ind hos Danmarks Jægerforbund, som er i fortsat dialog med politiet om problemstillingen. Mon, 22 Jun 2015 13:41:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5147 Politiet: Vi overholder sagsbehandlingstiderne https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/politiet-vi-overholder-sagsbehandlingstiderne/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/politiet-vi-overholder-sagsbehandlingstiderne/ I forbindelse med politiets centralisering af de to våbencentre hos Midt- og Vestjyllands Politi i Holstebro (ACV) og hos Københavns Vestegns Politi i Taastrup (ACØ) har der været uacceptable sagsbehandlingstider for jægerne. Det har blandt andet affødt et møde med politiet, hvor Danmarks Jægerforbund har forlangt og er blevet lovet kortere sagsbehandlingstider.Det løfte følger vi naturligvis tæt, hvorfor vi bringer denne status på sagsbehandlingstiderne hos ACV og ACØ. Fra politiet selv forlyder det, at man overholder sagsbehandlingstiderne. Tue, 26 May 2015 08:49:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5127 Halv sejr hos politiet https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/halv-sejr-hos-politiet/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/halv-sejr-hos-politiet/ Politiet har i dag lovet Danmarks Jægerforbund og Danmarks Våbenhandlerforening, at våbenkontoret i ACØ bruger ekstra ressourcer og maksimale sagsbehandlingstider på 4 uger. Ikke tilfredsstillende, siger formand Claus Lind Christensen, som dog kalder det en begyndelse. Wed, 25 Mar 2015 21:13:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5093 Rigspolitiet erkender uacceptable behandlingstider på våbensager https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/rigspolitiet-erkender-uacceptable-behandlingstider-pa-vabensager/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/rigspolitiet-erkender-uacceptable-behandlingstider-pa-vabensager/ Efter massivt pres fra Danmarks Jægerforbund har rigspolitiet og ACØ nu lovet kortere behandlingstider på våbensager i Østdanmark. Formand for Jægerforbundet Claus Lind Christensen skal mødes med den øverste chef for ACØ på onsdag, hvor hun vil informere om en ny handlingsplan, som indeholder flere ressourcer til våbenkontoret. Fri, 20 Mar 2015 16:36:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5090 Utilfredsstillende behandlingstider for våbentilladelser https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/utilfredsstillende-behandlingstider-for-vabentilladelser/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/utilfredsstillende-behandlingstider-for-vabentilladelser/ Hos politiets ene enhed til behandling af blandt andet våbentilladelser, Administrativt Center Øst, er den gennemsnitlige behandlingstid nu oppe på seks til syv uger. Derfor har Danmarks Jægerforbund rettet henvendelse til Rigspolitiet med et ønske om handling for at nå ned på en acceptabel behandlingstid. Mon, 09 Feb 2015 16:08:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5054 Store lokale forskelle i behandlingstiden af våbentilladelser https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/store-lokale-forskelle-i-behandlingstiden-af-vabentilladelser/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/store-lokale-forskelle-i-behandlingstiden-af-vabentilladelser/ Politiet sammenlagde i oktober 2014 alle behandlinger af våbentilladelser i to administrative centre i henholdsvis Øst- og Vestdanmark. Status i januar 2015 er, at borgerne i Vestdanmark oplever kortere behandlingstid end dem i øst. Politiet arbejder på at nedbringe ventetiden, men indtil da opfordrer de borgerne til at henvende sig i god tid med deres ansøgninger. Tue, 20 Jan 2015 08:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5035