RSS https://www.jaegerforbundet.dk RSS feed for Danmarks Jægerforbund Tue, 19 Mar 2024 00:00:00 GMT da Umbraco Ny loginløsning skal styrke sikkerheden https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/ny-loginlosning-skal-styrke-sikkerheden/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/ny-loginlosning-skal-styrke-sikkerheden/ Som en del af vores fortsatte fokus på sikkerhed, lanceres ny loginløsning til DJ’s digitale platforme. I forbindelse med lanceringen skal alle brugere skifte adgangskode. Fri, 22 Sep 2023 10:00:23 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/42807 Skills blev en strålende succes https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/skills-blev-en-stralende-succes/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/skills-blev-en-stralende-succes/ Kreds 4 med nyjægerkoordinator Dorthe Fallesen Frimann viste på fornem vis hvordan man kan stable et både velsmagende, underholdende og informativt nyjægerarrangement på benene. Mon, 03 Jun 2019 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/24861 Nyjæger: Kom til Hunting Skills 2019 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nyjaeger-kom-til-hunting-skills-2019/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nyjaeger-kom-til-hunting-skills-2019/ Søndag den 2. juni byder Danmarks Jægerforbund, Kreds 4, alle nyjægere og andre interesserede til en dag i jagtens verden. Wed, 29 May 2019 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/24826 Kreds 4: Kom til temaaften om sygdomme hos vildsvin https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/kreds-4-kom-til-temaaften-om-sygdomme-hos-vildsvin/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/kreds-4-kom-til-temaaften-om-sygdomme-hos-vildsvin/ To temaaftener i det sønderjyske skal sætte fokus på sygdomme hos vildsvin. Det er gratis at deltage for alle, og programmet foregår både indenfor og udendørs. Du kan tilmelde dig i linkene i artiklen her. Fri, 05 Apr 2019 14:49:20 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/24268 Kredsmøde i Kreds 4: Sorte vildsvin og gråt jægerguld https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/kredsmode-i-kreds-4-sorte-vildsvin-og-grat-jaegerguld/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/kredsmode-i-kreds-4-sorte-vildsvin-og-grat-jaegerguld/ 130 syd- og sønderjyske jægere mødte op til et roligt – nogle mente måske lidt for roligt – kredsmøde i Danmarks Jægerforbunds kreds 4. Fri, 15 Mar 2019 11:21:49 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/24043 Hvad med vildsvinene? https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/hvad-med-vildsvinene/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/hvad-med-vildsvinene/ 80 videbegærlige sønderjyske jægere var mødt op, da Danmarks Jægerforbund og Landbrug & Fødevarer holdt møde om vildsvin og vildsvineforvaltning i Åbenrå. Her delte to tyske eksperter ud af deres viden, og mødedeltagerne fik også en status på den aktuelle danske indsats i kampen mod den kontroversielle, men også meget tilpasningsdygtige art. Mon, 25 Feb 2019 08:26:04 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/23810 Stor opbakning til foredragsaften i markvildtets tegn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/stor-opbakning-til-foredragsaften-i-markvildtets-tegn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/stor-opbakning-til-foredragsaften-i-markvildtets-tegn/ Der var stort fremmøde fra både nær og fjern, da Ballum Jagtforening i midten af februar havde inviteret til foredragsaften med særligt fokus på markvildt og agerhøns. Fri, 22 Feb 2019 13:17:33 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/23786 Årets jagtforening 2017 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/arets-jagtforening-2017/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/arets-jagtforening-2017/ Den dynamiske vinder af titlen blev fynske Ejby-Harndrup og Omegns Jagtforening. Sat, 06 May 2017 12:18:23 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/14540 En festdag på flødeskumsfronten https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/en-festdag-pa-flodeskumsfronten/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/en-festdag-pa-flodeskumsfronten/ I modsætning til tidligere år blev kredsmødet i Kreds 4 i år afholdt som et aftenarrangement. Dagsordenens punkter blev afviklet i en rolig og konstruktiv stemning, der understregede, at kredsen arbejder støt og solidt på de områder, den varetager. Mon, 13 Mar 2017 08:19:52 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/13851 Fredsommeligt HB-valg i kreds 4 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/fredsommeligt-hb-valg-i-kreds-4/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/fredsommeligt-hb-valg-i-kreds-4/ Syd- og Sønderjyllands medlem af Danmarks Jægerforbunds hovedbestyrelse hedder fortsat Jens Venø Kjellerup. Det står fast efter dagens kredsmøde i Jels, hvor udsigten til et kampvalg om posten forduftede op i den blå forårshimmel da kredsbestyrelsesmedlem Poul Bundgaard bad om ordet som den allerførste, da valghandlingen var på dagsordenen. Sun, 13 Mar 2016 16:44:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/10586 Askov/Malt Jagtforening kåret til Årets jagtforening https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/askov-malt-jagtforening-karet-til-arets-jagtforening/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/askov-malt-jagtforening-karet-til-arets-jagtforening/ På Danmarks Jægerforbunds repræsentantskabsmøde i Kolding er det netop blevet meddelt hvem, der har vundet hæderen som Årets jagtforening. Valget er faldet på Askov/Malt Jagtforening fra kreds 4. I dysten om at blive Årets jagtforening var der sammenlignet med tidligere år meget høj score blandt de fire første. Askov/Malt Jagtforening vandt med 82 point ud af 100 mulige. Sat, 09 May 2015 13:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5117 Roligt kredsmøde i syd https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/roligt-kredsmode-i-syd/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/roligt-kredsmode-i-syd/ Over halvdelen af dagsordenens punkter kunne enten springes over eller afklares i en håndevending, da Danmarks Jægerforbunds kreds 4 afholdt årets kredsmøde en blæsende forårssøndag, den 15. marts. Mon, 16 Mar 2015 14:55:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5085