RSS https://www.jaegerforbundet.dk RSS feed for Danmarks Jægerforbund Fri, 29 Mar 2024 00:00:00 GMT da Umbraco Trofæets lange rejse hjem https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/trofaeets-lange-rejse-hjem/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/trofaeets-lange-rejse-hjem/ Når din jagt er kronet med held, kommer det næste kapitel – behandling og hjemtransport af dit trofæ. Her er det vigtigt at overholde følgende procedure for, at det bliver en god oplevelse, helt frem til trofæet hænger på din væg i langtidsholdbar tilstand. Mon, 02 Apr 2018 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/17226 Uspiseligt tysk forslag om trofæimport https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/uspiseligt-tysk-forslag-om-trofaeimport/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/uspiseligt-tysk-forslag-om-trofaeimport/ I denne uge har man onsdag i ’EU Scientific Review Group’ og torsdag i ’Group of Experts of the Competent CITES Management Authorities’ diskuteret et tysk forslag, der kan medføre alvorlige begrænsninger for import af jagttrofæer af ikketruede CITES-arter i EU. Den danske repræsentation er imod forslaget. Fri, 23 Jun 2017 10:44:10 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/15095 God CITES CoP17 for jægerne https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/god-cites-cop17-for-jaegerne/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/god-cites-cop17-for-jaegerne/ I forbindelse med den nyligt afholdt CITES CoP17 i Sydafrika var ikke mindre end 3.000 landerepræsentanter og NGO’er samlet for at diskutere international handel med vilde dyr, herunder jagttrofæer. Vi har sat biolog Maj Friis Munk, SVANA, stævne for at høre mere om resultaterne af konferencen. Hun repræsenterede sammen med Niels K. Nielsen, ligeledes SVANA, Danmark under konferencen. Fri, 14 Oct 2016 10:44:10 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/12583 En sejr for jagten i EU https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/en-sejr-for-jagten-i-eu/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/en-sejr-for-jagten-i-eu/ I EU-Parlamentet er en gruppe jagtmodstandere mislykket med at skaffe 376 underskrifter blandt parlamentsmedlemmerne til en såkaldt ”written declaration" om et forbud mod at importere jagttrofæer til EU. Tue, 19 Apr 2016 14:13:38 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/10943