RSS https://www.jaegerforbundet.dk RSS feed for Danmarks Jægerforbund Fri, 29 Mar 2024 00:00:00 GMT da Umbraco Nyt tilmeldingsflow skal styrke sikkerheden https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2024/nyt-tilmeldingsflow-skal-styrke-sikkerheden/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2024/nyt-tilmeldingsflow-skal-styrke-sikkerheden/ Danmarks Jægerforbunden opgraderer sikkerheden ved tilmelding til aktiviteter, så det fremover kræver login at hente deltagerinfo fra medlemssystemet. Sat, 16 Mar 2024 10:00:44 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/44076 Hvor kan du lære at blæse jagthorn? https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/hvor-kan-du-laere-at-blaese-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/hvor-kan-du-laere-at-blaese-jagthorn/ Mange jægere vil gerne lære at blæse jagthorn, men mangler lige hjælpen til at komme i gang. Der er flere muligheder! Thu, 09 Nov 2023 09:00:15 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/43078 Signaler til duelighedsprøverne 2024 frigivet https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/signaler-til-duelighedsproverne-2024-frigivet/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/signaler-til-duelighedsproverne-2024-frigivet/ Der er god tid at øve sig, da jagthornsudvalget allerede nu giver mulighed for at studere signalerne til duelighedsprøven i 2024. Wed, 25 Oct 2023 15:01:45 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/43023 Bliv vært for Jagthornsmesterskabet 2025 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/bliv-vaert-for-jagthornsmesterskabet-2025/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/bliv-vaert-for-jagthornsmesterskabet-2025/ DJ's jagthornsudvalg søger en blæsergruppe eller en lokal jagtforening i kreds 4 eller 5, som vil være vært for Forbundsmesterskabet i Jagthornsblæsning 2025. Tue, 15 Aug 2023 13:33:14 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/42487 FM i Jagthorn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/fm-i-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/fm-i-jagthorn/ FM i Jagthorn lagde i år vejen forbi Skive, hvor den lokale klub i samarbejde med DJ og jagthornsudvalget sørgede for et vellykket mesterskab. Fri, 16 Jun 2023 09:00:26 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/42087 Udtrukne FM-stykker ligger nu klar https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/udtrukne-fm-stykker-ligger-nu-klar/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/udtrukne-fm-stykker-ligger-nu-klar/ Du har nu mulighed for at se de signaler og musikstykker fra nodepuljen, som er udtrukket til årets Forbundsmesterskab. Mon, 20 Mar 2023 13:33:24 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/41383 Distribution af Per Iversens noder https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/distribution-af-per-iversens-noder/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/distribution-af-per-iversens-noder/ Resten af Per Iversens noder distribueres nu efter aftale med komponistens familie. Fri, 17 Mar 2023 14:25:48 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/41378 Ændring af reglerne for FM i jagthorn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/aendring-af-reglerne-for-fm-i-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/aendring-af-reglerne-for-fm-i-jagthorn/ I et forsøg på at få flere grupper til duelighedsprøverne suspenderes en særlig regel indtil 2025. Fri, 17 Mar 2023 14:11:35 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/41372 Muflonen får nu sit eget signal https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/muflonen-far-nu-sit-eget-signal/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2023/muflonen-far-nu-sit-eget-signal/ Nyt vildtsignal fra Dennis Andersen for Muflon optaget i Danmarks Jægerforbund. Fri, 17 Mar 2023 14:01:46 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/41370 Længere tid til forberedelse https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/laengere-tid-til-forberedelse/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/laengere-tid-til-forberedelse/ Tidligere har obligatoriske opgaver til duelighedsprøven været annonceret i februar, men fremover vil de være tilgængelige allerede fra 1. november, så du får bedre tid til at forberede dig til prøven. Tue, 18 Oct 2022 15:52:44 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40261 Langtidsplanlægning af mesterskaber https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/langtidsplanlaegning-af-mesterskaber/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/langtidsplanlaegning-af-mesterskaber/ På jagthornsudvalgets møde i september blev datoerne for forbundsmesterskabet i jagthorn fastsat for de næste otte år, altså indtil 2030. Tue, 18 Oct 2022 15:45:52 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40259 Stil op i flere klasser og grupper https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/stil-op-i-flere-klasser-og-grupper/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/stil-op-i-flere-klasser-og-grupper/ Reglerne for jagthornsblæsning i DJ, begrænser muligheden for at deltage i flere grupper ved duelighedsprøver og mesterskaber, men det vil jagthornsudvalget gøre op med, dog indledningsvis som en forsøgsperiode. Tue, 18 Oct 2022 15:41:13 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40258 Mindeord over komponist Knud Andersen https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/mindeord-over-komponist-knud-andersen/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/mindeord-over-komponist-knud-andersen/ Komponist, ridder af dannebrog, Knud Andersen er gået bort den 5. september 2022 i en alder af 91 år. Tue, 20 Sep 2022 10:11:10 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40043 Ny noder i nodepuljen https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/ny-noder-i-nodepuljen/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/ny-noder-i-nodepuljen/ Den danske jagthornskomponist Jørn William Knudsen har doneret en række musikstykker til Danmarks Jægerforbunds nodepulje, som blandt andet anvendes til det årlige forbundsmesterskab. Mon, 19 Sep 2022 18:21:08 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/40030 Nekrolog: En ildsjæl er blevet slukket https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/nekrolog-en-ildsjael-er-blevet-slukket/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/nekrolog-en-ildsjael-er-blevet-slukket/ Mandag den 20. juni gik én af jagthornsblæsningens danske pionerer bort. Per Iversen blev 89 år gammel, og efterlader sig et massivt aftryk inden for genren. Wed, 22 Jun 2022 11:39:07 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39438 Genklang https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/genklang/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/genklang/ For første gang i tre år afviklede jægerforbundet sit mesterskab i jagthorn, da blæserne fandt sammen ved Søgaardlejren i Aabenraa. Wed, 25 May 2022 13:07:50 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/39200 Tilmeldingsfrist forlænget til FM 2022 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/tilmeldingsfrist-forlaenget-til-fm-2022/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/tilmeldingsfrist-forlaenget-til-fm-2022/ Den oprindelige tilmeldingsfrist for Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab (FM) i jagthorn er udløbet, men da deltagerantallet viste sig at være væsentligt lavere, end det vi plejer at få, har et samlet jagthornsudvalg besluttet at forlænge fristen, samt udvide omfanget af personer, der kan tilmelde sig. Thu, 21 Apr 2022 11:36:15 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38909 Sønderjyderne holder duelighedsprøve på Fyn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/sonderjyderne-holder-duelighedsprove-pa-fyn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/sonderjyderne-holder-duelighedsprove-pa-fyn/ Grundet manglende tilslutning har jagthornskoordinatorerne i kreds 3 og 4 valgt at slå duelighedsprøverne sammen på Hasle skole i Aarhus. Det sker den 3. april 2022. Wed, 16 Feb 2022 11:54:40 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38453 Nordtyske mesterskaber gennemføres i 2022 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/nordtyske-mesterskaber-gennemfores-i-2022/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2022/nordtyske-mesterskaber-gennemfores-i-2022/ De nordtyske mesterskaber i jagthorn afholdes den 12. juni 2022 i i Slesvig-Holsten. Alle interesserede jagthornsblæsere er velkomne, grupper og solister. Fri, 21 Jan 2022 11:03:54 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/38244 Nye regler til Forbundsmesterskabet i Jagthorn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/nye-regler-til-forbundsmesterskabet-i-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/nye-regler-til-forbundsmesterskabet-i-jagthorn/ Som tidligere skrevet har vi nu taget vores nodepulje i brug. Mon, 25 Oct 2021 12:30:35 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/37671 Ny nodepulje for medlemmer af Danmarks Jægerforbund https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/ny-nodepulje-for-medlemmer-af-danmarks-jaegerforbund/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/ny-nodepulje-for-medlemmer-af-danmarks-jaegerforbund/ Ny nodepulje for medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Nodepuljen inkluderer tidligere mesterskabsstykker, skrevet til Forbundsmesterskaberne, samt solo- og gruppestykker Thu, 15 Apr 2021 19:12:01 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/35119 Vaskebjørnen, nyt signal til vildtparaden https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/vaskebjornen-nyt-signal-til-vildtparaden/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/vaskebjornen-nyt-signal-til-vildtparaden/ Med vaskebjørnens indvandring fra syd, bliver sandsynligheden større og større for at se det lille pattedyr med banditmasken på vildtparaden. Derfor har den, ligesom de fleste andre jagtbare vildtarter, nu også fået sit eget signal. Thu, 15 Apr 2021 19:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/35120 Aflysning af duelighedsprøve i kreds 3 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/aflysning-af-duelighedsprove-i-kreds-3/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/aflysning-af-duelighedsprove-i-kreds-3/ Duelighedsprøven for jagthornsblæserne i kreds 3, som skulle have været afholdt den 22. maj 2021 kan desværre ikke gennemføres alligevel. Tue, 30 Mar 2021 14:59:09 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/34883 Aflysning af duelighedsprøve i jagthorn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/aflysning-af-duelighedsprove-i-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2021/aflysning-af-duelighedsprove-i-jagthorn/ Duelighedsprøve i kreds 1 og 2, annonceret til den 28.marts 2021, er aflyst pga. COVID-19. Wed, 03 Feb 2021 11:06:55 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/33087 FM i Jagthornsblæsning 2021 aflyst https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/fm-i-jagthornsblaesning-2021-aflyst/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/fm-i-jagthornsblaesning-2021-aflyst/ Pga. COVID-19 har jagthornsudvalget besluttet at aflyse næste års forbundsmesterskab. Duelighedsprøverne i næsten alle kredse er så vidt også aflyst. Mon, 14 Dec 2020 13:43:39 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/32747 Koordinatormøde i jagthornsudvalget https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/koordinatormode-i-jagthornsudvalget/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/koordinatormode-i-jagthornsudvalget/ Jagthornsudvalget har afholdt det årlige koordinatormøde, hvor udsættelsen af vores Duelighedsprøver og Forbundsmesterskab var et af emnerne. Fri, 09 Oct 2020 14:54:23 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/32184 FM i Jagthornsblæsning 2020 er aflyst https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/fm-i-jagthornsblaesning-2020-er-aflyst/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/fm-i-jagthornsblaesning-2020-er-aflyst/ Grundet udfordringen med Coronavirus og de pålagt restriktioner, har jagthornsudvalget valgt at aflyse forbundsmesterskabet 2020. Thu, 19 Mar 2020 16:49:05 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/29512 Invitation til nordtyske mesterskaber i jagthorn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/invitation-til-nordtyske-mesterskaber-i-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2020/invitation-til-nordtyske-mesterskaber-i-jagthorn/ I stil med Danmarks Jægerforbunds mesterskab afholder Slesvig-Holsten delstatsmesterskab i Jagthornsblæsning. Man kan deltage som gæstegruppe/solo og bliver bedømt på lige fod med de tyske deltagere. Thu, 30 Jan 2020 11:40:35 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/27898 Nye funktioner på jagthornssiden https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nye-funktioner-pa-jagthornssiden/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nye-funktioner-pa-jagthornssiden/ Så er der masser af opdateringer tilgængelige på jægerforbundets side om jagthorn, "Blæs jagthorn". Læs mere om den interaktive afspiller, jagthornssignalet "Mårhund" og vigtige opdateringer af gode programmer. Tue, 05 Nov 2019 14:55:36 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/27228 Nyt jagthornsignal: ”Mårhunden" https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nyt-jagthornsignal-marhunden/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nyt-jagthornsignal-marhunden/ Det tyske "Marderhund tot" er nu adopteret til dansk. Det sker, da mårhund bliver stadig mere almindelig på vildtparaderne. Tue, 24 Sep 2019 12:08:17 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/25870 Nyt nodehæfte til jagthorn i webshoppen https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nyt-nodehaefte-til-jagthorn-i-webshoppen/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nyt-nodehaefte-til-jagthorn-i-webshoppen/ Nu kan du finde et nyt nodehæfte til jagthorn i vores webshop. Nodehæftet er lavet, så det kan holde til at komme med på jagt og passer i lommen. Mon, 05 Aug 2019 12:00:42 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/25353 Bliv vært for Jagthornsmesterskabet 2021 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/bliv-vaert-for-jagthornsmesterskabet-2021/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/bliv-vaert-for-jagthornsmesterskabet-2021/ Danmarks Jægerforbunds Jagthornsudvalg søger en blæsergruppe eller en lokal jagtforening i kreds 4 eller 5, der vil være vært for Forbundsmesterskabet i Jagthornsblæsning 2021. Mon, 29 Jul 2019 14:36:20 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/25352 Nu kan du øve dig på det ukendte stykke til FM i Jagthorn 2020 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nu-kan-du-ove-dig-pa-det-ukendte-stykke-til-fm-i-jagthorn-2020/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/nu-kan-du-ove-dig-pa-det-ukendte-stykke-til-fm-i-jagthorn-2020/ Når FM i Jagthorn løber af stabelen i 2020, er det sidste gang, der er blevet komponeret et stykke specielt til forbundsmesterskabet. Denne gang bliver det Per Iversens komposition, Jæger Rapsodi 2020, og du kan allerede nu finde både noder og lydfiler på hjemmesiden. Mon, 29 Jul 2019 14:29:35 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/25351 FM i jagthorn 2019: Blæsning i høj klasse https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/fm-i-jagthorn-2019-blaesning-i-hoj-klasse/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/fm-i-jagthorn-2019-blaesning-i-hoj-klasse/ Vanen tro var det en stemningsfuld dag med masser af hygge om hornspil i høj klasse, da årets FM i jagthornsblæsning blev afviklet i lørdags. Mon, 27 May 2019 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/24752 Bundne signaler til FM er nu offentliggjort https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/bundne-signaler-til-fm-er-nu-offentliggjort/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2019/bundne-signaler-til-fm-er-nu-offentliggjort/ De udtrukket signaler til Forbundsmesterskabet i jagthorn 2019 er nu tilgængelige på blæsjagthorn.dk. Fri, 22 Feb 2019 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/23780 Nyt nodehæfte til jagthorn - perfekt til inderlommen på jagt https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/nyt-nodehaefte-til-jagthorn-perfekt-til-inderlommen-pa-jagt/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/nyt-nodehaefte-til-jagthorn-perfekt-til-inderlommen-pa-jagt/ Nu kan du finde et nyt nodehæfte til jagthorn i vores webshop. Nodehæftet er lavet, så det kan holde til at komme med på jagt og passer i lommen. Tue, 18 Dec 2018 08:23:11 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/23214 OBS: Fejl i noden til FM 2019 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/obs-fejl-i-noden-til-fm-2019/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/obs-fejl-i-noden-til-fm-2019/ Der har sneget sig en lille fejl ind i noden til FM i Jagthorn 2019. Fejlen har ikke betydning for, hvordan stykket spilles, men en rettet version er nu tilgængelig online. Thu, 15 Nov 2018 09:15:39 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/22943 Bliv vært for Jagthornsmesterskabet 2020 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/bliv-vaert-for-jagthornsmesterskabet-2020/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/bliv-vaert-for-jagthornsmesterskabet-2020/ Bliv vært for Jagthornsmesterskabet 2020 - Danmarks Jægerforbunds Jagthornsudvalg søger en blæsergruppe eller en lokal jagtforening i kreds 6, 7 eller 8, der vil være vært for Forbundsmesterskabet i Jagthornsblæsning 2020. Sat, 08 Sep 2018 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/21171 Blæs på heden i heden https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/blaes-pa-heden-i-heden/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/blaes-pa-heden-i-heden/ Det traditionsrige forbundsmesterskab i jagthornsblæsning blev i lørdags afviklet på frilandsmuseet Hjerl Hede med et rekordstort antal deltagere. Mon, 28 May 2018 14:38:03 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/20058 Indbydelse til nordtysk mesterskab https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/indbydelse-til-nordtysk-mesterskab/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/indbydelse-til-nordtysk-mesterskab/ Indbydelse til nordtysk mesterskab Mon, 19 Mar 2018 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/19165 Bundne signaler til dette års FM er offentliggjort https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/bundne-signaler-til-dette-ars-fm-er-offentliggjort/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2018/bundne-signaler-til-dette-ars-fm-er-offentliggjort/ Bundne signaler til dette års FM er offentliggjort Tue, 06 Mar 2018 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/18970 Ændring af Hundefanfare nr. 33 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/aendring-af-hundefanfare-nr-33/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/aendring-af-hundefanfare-nr-33/ Ændring af Hundefanfare nr. 33 Tue, 05 Dec 2017 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/16867 Efterlysning - gamle FM noder! https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/efterlysning-gamle-fm-noder/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/efterlysning-gamle-fm-noder/ Efterlysning - gamle FM noder! - Jagthornsudvalget håber i vil hjælpe med at samle gamle noder til arkivering af tidligere anvendte noder til FM. Fri, 22 Sep 2017 21:15:19 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/16104 Nyt jagt-musikstykke til FM i jagthorn 2018 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/nyt-jagt-musikstykke-til-fm-i-jagthorn-2018/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/nyt-jagt-musikstykke-til-fm-i-jagthorn-2018/ Nyt jagt-musikstykke til FM i jagthorn 2018 Sat, 09 Sep 2017 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/15918 FM i jagthornsblæsning 2017: Et værn mod jagtens forfladigelse https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/fm-i-jagthornsblaesning-2017-et-vaern-mod-jagtens-forfladigelse/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/fm-i-jagthornsblaesning-2017-et-vaern-mod-jagtens-forfladigelse/ Danmarks Jægerforbund afholdte d. 20. maj 2017 sit 25.ende forbundsmesterskab i jagthornsblæsning – det blev igen i år en stor succes. Læs reportagen og se alle billederne fra dagen her. Tue, 23 May 2017 11:48:44 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/14725 Læs programmet for FM i jagthorn 2017 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/laes-programmet-for-fm-i-jagthorn-2017/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/laes-programmet-for-fm-i-jagthorn-2017/ I forbindelse med afholdelsen af dette års forbundsmesterskab i jagthorn, som afholdes i Reventlowparken på Lolland, har Danmarks Jægerforbund i samarbejde med Nakskov Jagthornsblæsere netop udsendt det 28 siders store katalog, der skal hjælpe med at informere og vejlede de mange deltagere og besøgende. Wed, 10 May 2017 23:44:50 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/14594 Invitationer til FM i jagthorn er nu sendt ud https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/invitationer-til-fm-i-jagthorn-er-nu-sendt-ud/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/invitationer-til-fm-i-jagthorn-er-nu-sendt-ud/ Invitationer til FM i jagthorn er nu sendt ud Mon, 10 Apr 2017 16:11:06 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/14188 Placeringen af FM i jagthorn 2018 er nu på plads https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/placeringen-af-fm-i-jagthorn-2018-er-nu-pa-plads/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/placeringen-af-fm-i-jagthorn-2018-er-nu-pa-plads/ Placeringen af FM i jagthorn 2018 er nu på plads - Efter en forespørgsel blandt landets blæsergrupper, er det nu besluttet at forbundsmesterskabet i jagthorn 2018 skal afholdes på Frilandsmuseet Hjerl Hede. Mon, 03 Apr 2017 18:01:59 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/14084 Tilmelding til FM Jagthorn 2017 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/tilmelding-til-fm-jagthorn-2017/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/tilmelding-til-fm-jagthorn-2017/ Danmarks Jægerforbunds Jagthornsudvalg byder i samarbejde med Nakskov Jagthornsblæsere, Reventlow-Museet Pederstrup og Reventlow-Parken velkommen til forbundsmesterskabet i jagthornsblæsning 2017, hvor tilskuere også er meget velkomne – fri entre, dog skal der betales entre til selve muserne. Thu, 30 Mar 2017 15:13:44 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/14026 Silkeborg Ildfestregatta Jagthornsfestival https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/silkeborg-ildfestregatta-jagthornsfestival/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/silkeborg-ildfestregatta-jagthornsfestival/ Silkeborg Ildfestregatta er en folkefest i Silkeborg, som afholdes cirka hvert 3. år - med musik og underholdning for hele familien. Derudover afvikles der denne gang en jagthornsfestival med jagthornskoncert og fællesblæsning om lørdagen og europæisk festfyrværkeri konkurrence mellem 4 af de bedste fyrværkere i Europa - hver aften under ildfestregattaen.... Fri, 24 Mar 2017 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/13973 Arrangør søges til FM Jagthorn 2018 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/arrangor-soges-til-fm-jagthorn-2018/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/arrangor-soges-til-fm-jagthorn-2018/ I forbindelse med afholdelse af Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab i Jagthorn 2018, søges der stadig interesserede arrangører og grundet den fremskredende tid søges der i alle 8 kredse. Fri, 10 Mar 2017 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/13615 Duelighedsprøver Jagthorn 2017 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/duelighedsprover-jagthorn-2017/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2017/duelighedsprover-jagthorn-2017/ Duelighedsprøverne er muligheden for at afprøve sine evner på jagthorn. Prøverne afholdes i alle landets kredse og giver samtidig mulighed for kvalifikation til årets Forbundsmesterskab i jagthornsblæsning. Tue, 24 Jan 2017 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/13139 Fejl i partituret - FM 2017 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/fejl-i-partituret-fm-2017/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/fejl-i-partituret-fm-2017/ Forbundsmesterskabet i jagthornsblæsning 2017 Bundne noder for mester række grupperne. Sætte-nissen har været på spil. Der er blevet opdaget en fejl i partituret, der manglede en node i takt 4 Fürst Pless 2 I stedet for en pause skal der spilles et C. Der er lagt nyt partitur op, som kan hentes. Thu, 27 Oct 2016 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/12707 Noder til FM 2017 er nu tilgængelige https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/noder-til-fm-2017-er-nu-tilgaengelige/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/noder-til-fm-2017-er-nu-tilgaengelige/ I forbindelse med afholdelsen af Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab i jagthornsblæsning 2017, er mesterklassens bundne stykke nu offentliggjort her på hjemmesiden Sat, 01 Oct 2016 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/12487 Blæs i barokhaven - FM i jagthorn https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/blaes-i-barokhaven-fm-i-jagthorn/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/blaes-i-barokhaven-fm-i-jagthorn/ I over 10 timer gjaldede hornmusikken henover herregårdslandskabet på smukke Gammel Estrup på Djursland, da årets forbundsmesterskab blev afviklet lørdag den 21. maj med flere hundrede deltagende jagthornsblæsere. Tue, 24 May 2016 09:35:53 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/11242 Forbundsmesterskab i Jagthorn 2016 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/forbundsmesterskab-i-jagthorn-2016/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/forbundsmesterskab-i-jagthorn-2016/ Danmarks Jægerforbunds årlige forbundsmesterskab i jagthornsblæsning afholdes i år på det smukke herregaardsmuseum Gl. Estrup, beliggende på norddjursland. Wed, 04 May 2016 16:30:58 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/11122 Tilmelding til aktiviteter https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/tilmelding-til-aktiviteter/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/tilmelding-til-aktiviteter/ Sådan tilmelder du dig aktiviteter via vores aktivitetskalender. Aktivitetskalenderen finder du på forsiden af vores hjemmeside. Her bliver alle arrangementer i lokalforeninger, kredse, jægerråd og Danmarks Jægerforbunds regi vist. Kort fortalt er det den digitale version af medlemsbladet, der hver måned følger med Jæger. Fri, 05 Feb 2016 14:53:14 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/9737 Danmarks Jægerforbunds duelighedsprøver i jagthornsblæsning 2016 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/danmarks-jaegerforbunds-duelighedsprover-i-jagthornsblaesning-2016/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/danmarks-jaegerforbunds-duelighedsprover-i-jagthornsblaesning-2016/ Duelighedsprøverne er muligheden for at afprøve sine evner på jagthorn. Prøverne afholdes i alle landets kredse og giver samtidig mulighed for kvalifikation til årets Forbundsmesterskab i jagthornsblæsning. Se alle de udtrukne numre her. Wed, 27 Jan 2016 15:05:12 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/9482 Polsk jagthornskonkurrence https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/polsk-jagthornskonkurrence/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/polsk-jagthornskonkurrence/ Lørdag den 11. juni 2016 afholdes der internationale polske jagthornskonkurrence i udkanten af landets hovedstad Warszawa. Selve konkurrencen vil finde sted i haverne omkring Kong Jan III´s palads i bydelen Wilanów. Wed, 27 Jan 2016 00:00:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/9540 Tysk jagthornskonkurrence https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/tysk-jagthornskonkurrence/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2016/tysk-jagthornskonkurrence/ Søndag den 29. maj 2016 afholdes der tysk konkurrence i jagthornsblæsning. I forbindelse med 60-års jubilæet, er der oprettet en særlig jubilæumsklasse, som er åben for alle blæsere, både tyske og danske. Tue, 26 Jan 2016 22:36:36 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/9474 Hverken for varmt, for koldt eller for vådt - FM i jagthorn 2015 https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/hverken-for-varmt-for-koldt-eller-for-vadt-fm-i-jagthorn-2015/https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj-medier/nyhedsarkiv/2015/hverken-for-varmt-for-koldt-eller-for-vadt-fm-i-jagthorn-2015/ Som altid under disse mesterskaber var rammerne charmerende, da Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab i jagthorn 2015 løb af stablen lørdag den 30. maj - denne gang på skønne Fyn. Mon, 22 Jun 2015 10:35:00 GMT https://www.jaegerforbundet.dk/5146