Knivsagen og knivloven

Danmarks Jægerforbund har arbejdet aktivt på at få ændret knivloven sådan, at den ikke skulle gå ud over almindelige lovlydige borgeres brug af redskabet.

AFSLUTTET: Knivsagen er nu afsluttet med en ændring af knivloven. Du kan læse om ændringerne her. Læs også den endelige version af knivloven.

Knivsagen begyndte med en sag i landsretten, hvor en række gængse foldeknive, der kan åbnes med én hånd, og som findes i de fleste danske hjem, blev dømt ulovlige. Butikken Hanghøi Knive, der havde solgt knivene, blev idømt en stor bødestraf.
På et møde mellem Danmarks Jægerforbund, Rigspolitiet og Justitsministeriet (den 6. maj 2015) blev det bekræftet, at alle foldeknive, der kan åbnes med én hånd, er ulovlige.
Med et slag gjorde knivloven hundredetusindevis af danskere kriminelle.

På mødet viste vi følgende video, og ingen af de fremmødte repræsentanter kunne afvise, at samtlige viste knive var ulovlige.

Relevante links: