Kom på seminar målrettet hvalpemotivation og unghundetræning

Danmarks Jægerforbund er glade for at kunne invitere til seminar lørdag den 2. juni 2018 med Janne Vendelbo. Seminaret er målrettet hvalpe- og unghundetræning, der netop nu er et led i Danmarks Jægerforbund fokus på dette område.

Tekst: redaktionen

Janne Vendelbo har haft jagt og jagthunde tæt inde på livet fra barnsben og har igennem mange år opbygget en stor viden og erfaring på området, og som hun i dag lever af professionelt. Janne´s filosofi er at få ejer og hund til at forstå hinanden og dermed skabe grundlag for et godt samarbejde.

Denne forståelse for hinanden starter fra det øjeblik hvalpen kommer ind i hjemmet. Tillid og gensidig respekt er nøgleord og herigennem skabes det nære forhold til hinanden som styrker samarbejdet.

Janne vil på dagen tage udgangspunkt i hvalpen fra den er 8 uger og frem til den er ca. 12 mdr. gammel. Seminaret vil bestå af både teori og praktik, og for at alle deltagere skal have mulighed for at kunne høre og se, er der til seminaret et max antal på 40 deltagere.

Der vil for enkelte være mulighed for at tage egen hund med. Janne skal bruge 3 hunde på ca. 12 uger, 3 hunde på ca. 24 uger og 3 hunde på ca. 12 mdr. Har du på dagen en hund i en af disse aldersklasser, og ønsker du at have hunden med, så bedes du senest den 11. maj sende en mail til hvh@jaegerne.dk.

Seminaret afholdes Lørdag den 2. juni 2108 kl. 08.30 til kl. 17.00 i Jagtens Hus, Molsvej 34, 8410 Rønde

Program:

08.30-09.00 Velkomst og morgenmad

09.00-12.00 Teori, indendørs. Pauser indlagt

12.00-13.00 Frokost

13.00-15.30 Praktik, udendørs

15.30-17.00 Afsluttende teori og spørgsmål

Vi gør opmærksom på, at tiderne er ca. tider, og kan variere en smule under hensyntagen til temaet og vejret. Der vil blive serveret kaffe og kage til afslutning og der vil være mulighed for at købe drikkevarer helen dagen.

Pris kr. 500,- pr deltager inklusiv forplejning.

Tilmelding – der sker efter først til mølle princippet kan ske:

Tilmeldingsfrist; Torsdag den 17. maj