Offentliggjort den: 01. februar 2018

Gammel app i nye DJ klæder

Da Jægerforbundet og SEGES overtog undervisningsmaterialet til jagttegn 'Vildt & Jagt i Danmark', overtog vi også den tilhørende app. Den er nu klar i en ny og opdateret version til både iPhone og Android.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

I sommers meldte Danmarks Jægerforbund ud, at vi sammen med forlaget SEGES havde overtaget rettighederne til at producere og udgive undervisningsmaterialet "Vildt & Jagt i Danmark".

Det betød, at vi også overtog den app, der hører til undervisningsmaterialet. App'en hedder DJ Vildt og Jagt i Danmark

App'en  henvender sig til jagttegnsaspiranterne med en betalt del, hvor aspiranten får adgang til et kæmpe arkiv af spørgsmål, der minder om dem, som man møder til jagtprøven. I denne del er det også muligt, at se statistik og sammensætte sin egen "jagtprøve" ud fra de områder, man har svært ved.

Kort sagt: en super ledsager til læsningen og den øvrige forberedelse frem mod en jagtprøve.

Men app'en indeholder også en del til den jæger, der allerede har jagttegnet i hus. Denne del er gratis og indeholder blandt andet et vildtleksikon, jægerhåndværksvideoer, jagtnyheder fra DJ, jagttider, schweissregisteret, almanak, vejrudsigt, jagtlovgivning og ikke mindst alle jagthornssignalerne.

Eksisterende brugere af app'en vil kunne genkende kernefunktionerne, som de kender dem. Men de vil også opleve en app, der har fået et visuelt løft, nogle nye tilbud, og som udrydder de fejl, der har været indrapporteret fra den gamle version.

Den opdaterede version af app'en findes allerede nu i iTunes til iPhones og i Google Play Store til Android.

Hent app'en til iOS her.

Hent app'en til Android her.