Offentliggjort den: 14. februar 2017

Nu er der åbent for tilmelding til FM i jagtbueskydning

Danmarks Jægerforbunds Forbundsmesterskab i Jagtbueskydning 2017 afholdes lørdag d. 8. april 2017 i samarbejde med Foreningen af Danske Buejægere (FADB) i Ribe.

Tekst: Lars Thune Andersen, Danmarks Jægerforbund

Danmarks Jægerforbunds Forbundsmesterskab i Jagtbueskydning 2017 afholdes lørdag d. 8. april 2017 i samarbejde med Foreningen af Danske Buejægere (FADB) på Skovly, Bakkevej 54, 6760 Ribe (www.skovly.nu)

FM afholdes sammen med FADBs Buejægertræf 2017. FM kan skydes alene, men kan også skydes sammen med FADBs buejægertræf. (Se mere om FADB buejægertræf her: www.fadb.dk/kalender/buejaeger-traef-2017

Forbundsmesterskabet er åbent for medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Det er ikke nødvendigt at have jagttegn til den pågældende buetype man stiller op med.

Der skydes i to klasser: compound og traditionel (recurve og langbue). Compoundklassen er delt i en dame- og en herrerække.

Der skal anvendes bue og pil, som opfylder kravet til buejagt på råvildt jf. bekendtgørelsen om våben og ammunition, der må anvendes til jagt mv. Dog skal der skydes med fieldpoints.

Der må anvendes afstandsmåler og kikkert.

Det koster 150,- kr. at deltage i FM.

Tilmeldingsfrist er 15. marts 2017.

Du kan læse mere om FM samt tilmelde dig her