Offentliggjort den: 19. juli 2017

Kan nedgangen for harer og agerhøns vendes?

Markvildtet er presset i den danske natur - eller måske mangel på samme. Men hvad kan vi egentligt gøre ved det? Se med i oplægget her fra Danmarks Jægerforbunds telt på Naturmødet 2017.

Tekst: Redaktionen

Markvildtet har i længere tid været presset i den danske natur. Så meget at fx agerhønen og haren har fundet vej ind i tidligere regeringers regeringsgrundlag.

Læs mere om agerhønen i Danmarks Jægerforbunds artsleksikon. I artsleksikonnet kan du også finde mere viden om haren.

I Danmarks Jægerforbund betyder markvildtindsatsen utroligt meget, og vi arbejder dagligt med at sikre fx levesteder og at sikre ny viden på områder som prædation.

Du kan læse mere om Danmarks Jægerforbunds markvildtprojekt her.

Thomas Iversen er projektleder på projektet, og i denne video forsøger han at svare på spørgsmålet: Kan nedgangen for harer og agerhøns vendes?