Offentliggjort den: 13. juli 2017

Kan en interesseorganisation fra Jylland bevare sin politiske indflydelse?

Magten i Danmark er i den grad koncentreret i København. Nogle organisationer vælger dog at slå sig ned uden for hovedstaden. Men hvad betyder det for deres politiske indflydelse? Se med i debatten her fra Naturmødet 2017 med Jægerforbundet, Bæredygtigt Landbrug og Danmarks Sportsfiskerforbund.

Tekst: Redaktionen

Magten i Danmark er i udstrakt grad koncentreret i hovedstaden. Her ligger Christiansborg, ministerierne, styrelserne, forvaltningerne og de store statsejede og private medier. Også langt hovedparten af landets mange interesseorganisationer har deres hovedsæder i København.

Danmarks Jægerforbund, Danmarks Sportsfiskerforbund og Bæredygtigt Landbrug er nogle af de få undtagelser på organisationer, som plejer sine interesser fra hovedlandet.

Hør de tre organisationers direktører fortælle om deres erfaringer med at drive interessevaretagelse fra provinsen – du bliver måske overrasket.

Debatten er med direktør Lars Rasmussen, Danmarks Sportsfiskerforbund, fagdirektør Jørgen Evald Jensen, Bæredygtigt Landbrug, og direktør Michael Stevns, Danmarks Jægerforbund.