Offentliggjort den: 22. september 2017

Efterlysning - gamle FM noder!

Danmarks Jægerforbunds jagthornsudvalg ønsker at samle alle de noder, der tidligere har været anvendt ved forbundsmesterskaber i jagthornsblæsning, og har i den forbindelse brug for din hjælp!

Kære blæser og blæsergrupper

Igennem årene er der komponeret mange smukke musikstykker og skrevet mange noder til Danmarks Jægerforbunds mesterskaber i jagthornsblæsning.

Før Danmarks Jægerforbund begyndte at få komponeret et nyt bundet stykke til hvert enkelt forbundsmesterskab (FM), fik mange af jer komponeret stykker til brug for både solo blæsere og for grupper ved netop FM.

Danmarks Jægerforbunds jagthornsudvalg vil meget gerne opfordre jer til at indsende disse gamle noder, således vi kan arkivere alt hvad der er blevet blæst gennem tiden, til vores mesterskaber.

Noderne vil på ingen måde blive delt uden specifik aftale med den eller de, der har ophavsretten!

Skulle nogle af jer have lyst til at donerer noderne og rettighederne til frit brug, så vil vi lave en node bank som alle kan benytte. Der findes allerede noder på hjemme siden til fri afbenyttelse, og denne samling vil vi gerne udvide, således der kan findes noder til alle niveauer.

Vi håber, at I ligesom os, syntes at det er en god ide og vi håber med dette initiativ, at vi kan være med til at inspirere og hjælpe andre blæsere som vil prøve nogle nye stykker, samt at bevare de mange smukke musikstykker, der er blevet komponeret i gennem tiden.

Du kan dele noderne enten ved at klikke her, eller sende dem til:

Danmarks Jægerforbund

Mrk.: Jagthorn