Juniorjæger

Kan du godt lide at være i naturen? Vil du gerne møde andre unge, der også går op i jagt? Er du mellem 8-15 år? Så bliv juniorjæger.

Som juniorjæger får du:

• Fødseldagsgave og julegave
  • Mulighed for at deltage i de lokale jagtforeningers arrangementer for juniorjægere.
  • Mulighed for at komme på sommernaturskole i din sommerferie og jægerskole i din efterårsferie.
  • Mulighed for at opleve naturen på tæt hold med naturformidlere og jægere.
  • Mulighed for at komme med på skydebanen.
  • Online adgang til Danmarks bedste jagtmagasin Jæger, der udkommer 11 gange om året.

Sommernaturskole

Vores sommernaturskole er et attraktivt tilbud til dig. Du får mulighed for – i samvær med andre jagtinteresserede og naturglade børn – at opleve forskellige elementer fra jagtens verden. Vi laver mad over bål, kigger efter sommerbukken, tager riffelprøve med luftgevær, laver vores egen camouflage tøj – og vi er selvfølgelig ude alle dage, sover i shelter og nyder den danske sommer.

Hvad koster det at være medlem af JuniorJÆGERklubben?

Det koster kun 105 kr. om året at være juniorjæger. Hvis jagtforeningen har et lokalt kontingent, vil dette blive lagt oven i de anførte beløb.

Bemærk: Når du fylder 16 år, vil du automatisk blive overført til ungdomsmedlem.

Hvorfor skal vi have juniorjægere?

I Danmarks Jægerforbund vil vi gerne udbrede kendskabet til naturen og til jagt som en bæredygtig brug af naturen. Vi synes, det er vigtigt at give børn og unge gode oplevelser i naturen, så de senere i livet udvikler sig til at blive ansvarsfulde brugere af naturen.

Juniorjægerpuljen

Danmarks Jægerforbund ønsker at støtte lokale aktiviteter for juniorjægere. Aktiviteterne skal bestå af jagtfaglige emner såsom natur- og vildtkendskab, våben og skydning, efterbehandling af vildt, madlavning med vildt, jagtetik.

Kontakt Jægerforbundet og få yderligere information om juniorjægerpuljen.