Offentliggjort den: 25. maj 2022

Mød DJ på Roskilde Dyrskue i weekenden

Fra 27.-29. maj er der atter fuld knald på Danmarks største dyrskue for hele familien - nemlig Roskilde Dyrskue, og for 25. år i træk er jægerforbundet med hele vejen. Kom forbi og besøg os på vores stand.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Første gang der var sjællandsk fællesdyrskue i Roskilde var helt tilbage i 1882, og har efterhånden udviklet sig til landets største og måske mest traditionsrige dyrskue, som omfatter en vrimmel af udstillinger og aktiviteter for alle - hvad enten man bor i byen eller på landet. De seneste par år har dyrskuet været aflyst pga. COVID-19, men i 2019 tiltrak begivenheden over 113.000 besøgende hen over weekenden.

Selvom Danmarks Jægerforbund af naturlige årsager ikke har været med helt fra starten, kan vi i år alligevel bryste os af at have været fast inventar i 25 år. Jægerne er jo netop også et folkefærd, sammensat af såvel land- som byboere, og der er tradition for masser af spændende aktiviteter på jægerforbundets stand. Ifølge hovedbestyrelsesmedlem for Kreds 7, Marie-Louise Achton-Lyng - som i øvrigt også har 25 års jubilæum på dyrskuet - er jægerforbundets stand nr. 737 i år bestemt ingen undtagelse.

Således kan du på standen opleve et spændende program hen over weekenden, hvor f.eks. ca. 20 forskellige hunderacer og fremviser hundearbejde. Der er også mulighed for at teste sine evner med bue og luftgevær, eller forsøge sig med den mere elektroniske version på laserskydebanen. Men der er også smykkeværksted, natursti, jagthorn, arbejdende værksteder og mulighed for at møde en schweisshund.

Kort sagt: En hel masse gode grund til at besøge Roskilde i weekenden, og til at lægge turen forbi Danmarks Jægerforbund.