Nyjægerpuljen 2018

Nyjægerpuljen er en tilskudsmulighed fra Danmarks Jægerforbunds Nyjægerudvalg.

Formål:
Danmarks Jægerforbund ønsker at støtte lokale aktiviteter for Nyjægere, som fremmer Nyjægerarbejdet i forbindelse med jagtfaglige emner som natur- og vildtpleje, våbenhåndtering, skydefærdigheder, efterbehandling af vildt, netværksdannelse, nye jagtformer mv.

Målgruppen er primært Nyjægere, dvs. personer der har erhvervet jagttegn indenfor de seneste 3 år.

Hvem kan søge
Det samlet beløb er i 2018 delt op i to puljer:

Pulje 1: til mindre lokale nyjægeraktiviteter
Her gælder samme ansøgningsprocedure som tidligere.
Læs venligst vejledning igennem inden du udfylder ansøgningsskemaet.
Se ansøgningsskema her 
Se vejledning her
Kan søges af jagtforeninger under Danmarks Jægerforbund

Pulje 2: til kreds-arrangementer med særlig fokus på Nyjægere aktiviteter. Information om DJ's mange gode jagtfaglige aktiviteter samt fremvisning af det gode jægerhåndværk.
Se ansøgningsskema her 
Se vejledning her
Kan kun søges via Kredsformand og Nyjægerkoordinator.

Hvor meget
Samlet er puljestørrelsen i 2018 på kr. 200.000,-

Nyjægerudvalget har med Hovedbestyrelsens godkendelse valgt at opdele puljen i to i 2018.

Pulje 1: På ialt kr. 25.000,- er afsat til lokale nyjægeraktiviteter.
Pulje 2: På ialt 175.000,- er afsat ift. en fordelingsnøgle (se nedenfor) til større kredsarrangementer.

Til kredspuljen gælder følgende fordelingsnøgle:
Kreds 1: Op til kr. 23.540,-
kreds 2: Op til kr. 17.990,-
Kreds 3: Op til kr.  27.980,-
Kreds 4: Op til kr. 21.320,-
Kreds 5: Op til kr. 19.100,-
Kreds 6: Op til kr. 13.550,-
Kreds 7: Op til kr. 41.300,-
Kreds 8: Op til kr. 10.220,-
Ovenstående fordelingsnøgle er beregnet på baggrund af medlemskaber i 2016 og 2017:

Bevillingsudvalg
Danmarks Jægerforbunds Nyjægerudvalg. 

Overordnet ansvar
Formanden for Nyjægerudvalget, Finn Hvid Bertelsen

Ansøgning sendes til:
Inden ansøgning fremsendes anbefales det, at gennemlæse vejledningen (om arrangementet opflylder kriterierne).

Ansøgning sendes til Danmarks Jægerforbund, Molsvej 34, 8410 Rønde. Att.: Désirée Iuel di@jaegerne.dk

Behandlingsforløb:
Der kvitteres, pr. mail, for modtagelse af ansøgning.
Sekretariatet gennemgår herefter ansøgningen i samarbejde med Nyjægerkoordinatoren.
Behandlingstid kan være op til 14 dage og der kan forekomme henvendelser fra Sekretariatet om supplerende oplysninger.

Afrapportering:
Ansøgninger skal være godkendt inden afholdt arrangement/aktivitet.

Efter afholdt arrangement/aktivitet:

Pulje 1:

Regnskab (med jagtforeningformandens underskrift), original bilag samt afrapportering skal være indsendt til Sekretariatet - di@jaegerne.dk senest 14 dage efter gennemførelse af Nyjægeraktiviteten.

Pulje 2: 
Kredsen lægger ud i forhold til udgifter ifm. arrangementet. Kredskasserer udarbejder efter afholdt arrangement et af kredsformanden godkendt regnskab. Regnskab samt bilag fremsendes til Sekretariatet hurtigst muligt efter afholdt arrangement (skal dog senest være Sekretaratet i hænde den 15. december) - di@jaegerne.dk og refusion vil efterfølgende blive overført til kredsen.

Ansøgningsfrist:
Løbende, men aktiviteten skal være afholdt og afrapporteret inden 15. december 2018

Yderligere oplysninger:
Désirée Iuel: di@jaegerne.dk, tlf. 8888 7507