Jagt med riffel - skud til løbende vildt

Mød våben- og skydebanekonsulenterne Nicholai Vigger Knudsen og Morten Thim Jensen - to af landets skarpeste våbennørder. Nicholai har fuldstændig styr på alt der omhandler riffeljagt, og har en fortid som skytte på et stort svensk gods. Morten er vildtforvalter og ved, ud over en masse om våben, også alt om skydebaner i Danmark.

Vi har desværre ikke mulighed for at skyde med riffel på dagen pga. sikkerhed. I stedet skyde vi med luftgevær og træner skydning til løbende vildt. Teknikken bag skydningen er den samme, og du vil med garanti opdage at skud til vildt i bevægelse er meget vanskeligt. En god jæger kender sine begrænsninger.

På workshoppen får du ud over læring om riffel, en masser ideer til hvilken riffeljæger du kunne tænke dig at bliver. Du hører om vedligehold, samt hvilken kikkert der passer til dine behov. Måske kunne du tænke dig at lade dine egne patroner? Så er det Nicholai og Morten, du skal besøge.

Læs mere om: