Jagt med haglgevær

Jagt med haglgevær er jægernes foretrukne, og den våbentype som nye jægere ofte først stifter bekendtskab med. Men det er ikke nødvendigvis så let at lære at ramme med haglgevær. Masser af træning er essentielt for succes på jagt, og derudover er skydebanetræning hamrende sjovt. 

Denne workshop foregår på Jægerforbundets flugtskydningsbane, og du møder her to af landets aller bedste skydeinstruktører. De kan med garanti lære dig noget nyt. 

Lars og Kenneth giver på workshoppen en særdeles spændende indføring i skydning med halggevær, og sætter fokus på hvordan du bedst lærer at ramme vildtet. På workshoppen får du indblik i hvorledes våben og patron fungerer, og du lærer hvilke kræfter der ligger inde i en almindelig haglpatron. 

Forhåbentlig får alle mulighed for at skyde på workshoppen, men du skal ikke forvente at der bliver tid til individuel skydeinstruktion til alle. Forvent en særdeles spændende workshop hvor du med sikkerhed får øjnene op for netop de elementer ved haglskydning som du skal øve på. 

 

Læs mere om: