Bliv klogere på jægerforbundet

En meget vigtig del af efterskoledagen er at du bliver rigtig godt introduceret til jægernes egen organisation, som arbejder benhårdt hver eneste dag med at formidle og udbrede jægernes budskab om mest mulig jagt og natur.

Få en jagtforening på din efterskole

At gå på jagt er ikke en ret - det er et privilligium, og det er centralt for jægerne, at de organiserer sig og konstant fortæller om de gode ting, jægerne gør for vildtet og naturen. Vi skal stolt fortælle at vi nyder at efterstræbe og nedlægge vildtet, og bagefter ærer det gennem lækker gastronomi eller flotte trofæer.

Flere efterskoler har lavet jagtforeninger på deres skoler, så de opnår alle privilegierne som forening under forbundet. Når I har en jagtforening på jeres skole, giver det jer rig mulighed for at få støtte og uddannelsesmuligheder fra jægerforbundets adminstration. Derudover kan I altid få en af vores professionelle jagtkonsulenter ud på skolen og holde foredrag – kvit og frit.

Bidrag til et forpligtende fællesskab

Den danske foreningsmodel er særlig for hele verden, og mange steder kigger man misundeligt på Danmark, da vi har god sans for organisering og medbestemmelse. Demokratisk dannelse står som et hovedformål for efterskolerne, og gennem arbejdet med en jagtforening, kan både elever og lærere dygtiggøre sig i denne essentielle disciplin, hvor det enkelte individ lærer at bidrage til et forpligtende fællesskab. Har man først meldt sig ind i efterskolens jagtforening bliver det et bidrag, der holder livet igennem. Ligesom minderne fra efterskoletiden.

Mød og lær jægerforbundets politisk organisation, og i særdeleshed nyjægerudvalget. Mød medlemsservice fra DJ og find den rette forening og kom ud på jagt.