Trofæopmåling

Mange spørger sig selv om, hvad man skal med trofæopmåling. Og lige så mange bruger trofæopmålingen på forskellig vis. Den almindelige danske jæger bruger typisk trofæopmålingen til at få sig et sammenligningsgrundlag for de trofæer, der allerede hænger på væggen derhjemme. Andre bruger trofæopmålingen til at følge en bestands udvikling igennem en længere årrække.

Da Danmarks Jægerforbund via sit medlemskab af det Internationale Jagtråd (Conseil International de la Chasse - CIC) måler efter CIC's regler, kan man, uanset hvor i verden et trofæ er nedlagt, altid sammenligne opmålingsdata. CIC blev grundlagt allerede i 1930, og en af de opgaver, som CIC dengang blev pålagt, var at forfatte ensartede formler til brug ved trofæopmåling. Disse skulle være bindende for alle medlemslande af organisationen. Disse formler trådte i kraft for mere end 80 år siden og er stadig, med små rettelser, gældende den dag i dag.

Se nedenstående opmålingssteder, datoer og tidspunkter:

Jylland

• Østjysk Våbenhandels 7 års fødselsdag
    30., 31. juli & 1 aug. 2021
    Kildeparken 32, 8722 Hedensted

• Hubertuskonservering:
    Mandag til torsdag 9.00 - 15.00 og fredag 9.00 - 14.00
    Adresse: Knudevejen 34, 6600 Vejen. Tilmelding skal ske ved henvendelse på enten tlf.: 50514997 eller pr. e-mail: hubertuskonservering@gmail.com. NB: Hubertuskonservering holder ferielukket i uge 29 og 30.

• Løbende opmåling på Trehøjevej 12, 7200 Grindsted v. Lars B. Nielsen. Tilmelding kan ske pr. e-mail til lars@trofae.dk

• Master Measurer Rasmus Rousing Andersen:
    Mandag til torsdag 17.00 - 22.00 og fredag 17.00 - 20.00
    Adresse: Kongsdalparken 22, 9550 Mariager.
    Der måles kun ved forud gået aftale.
    Tilmelding skal ske ved henvendelse på enten tlf.: 40814566 eller pr. e-mail: schweisshund@outlook.dk

Sjælland

• Torp Hunting
    Bukkepral og Tilbudsdag