Lokkejagt på ræv

Ønsker man mere vildt på sit terræn, er det vigtigt, at man udover terrænplejen også fokuserer på at regulere rævebestanden. Lær om lokkejagt på ræv på dette kursus.

Formål: Rævens rolle som prædator er velkendt, og utallige undersøgelser har påvist, at råvildt og småvildt påvirkes kraftigt af prædation fra ræve. Ønsker man mere vildt på sit terræn, er det derfor vigtigt, at man udover terrænplejen også fokuserer på at regulere rævebestanden.

Indhold: Lokkejagt på ræv er meget populær i vores nabolande - men forholdsvis ukendt i Danmark. Jagtformen er meget spændende og giver minimal forstyrrelse på terrænet, da man ved at mestre den rette kaldeteknik kan lokke ræven ind på skudafstand fra selv meget store afstande. På kurset undervises i korrekt kaldeteknik med forskellige lokkekald, og teorien omsættes til praktisk jagt på ræv. Der vil i forbindelse med kurset blive afviklet en jagtrelateret øvelsesskydning.

Målgruppe: Jægere med interesse i rævejagt.

Krav til facilitering: Undervisningslokale til 20 personer, skydebane og terræn til praktisk jagt. Jagtforeningen sørger selv for faciliteter, forplejning, markedsføring og tilmelding. Dette er ikke indeholdt i prisen.

Varighed: Dette er et 2 dages kursus på 6 lektioner pr. dag inkl. den praktiske del.

Kursusleder: Peter Smærup, Herregårdsjæger og Vildtforvalter

Tilmeld dig Lokkejagt på ræv

Du tilmelder dig kurset ved at søge på Lokkejagt på ræv i vores kursuskalender. Du finder kursuskalenderen her.

Er årets kurser afholdt eller endnu ikke oprettet kan du efterspørge mere information på kurser@jaegerne.dk, hvor vi forsøger at svare tilbage hurtigst muligt.