Søg på Jægerforbundet.dk
HjemSitemapUdskrivFå websitet læst højt

Årets jagtforening:
Svær beslutning forude

15 jagtforeninger deltager i dysten om æren og de 25.000 kroner, som er præmien for at blive Årets jagtforening. Nu er der sat navne og ansigter på de fem personer, der skal træffe den svære afgørelse.

De burer sig inde med computere og regneark i slutningen af maj for at træffe en retfærdig afgørelse ud fra de opstillede bedømmelseskriterier. Hvem der løber af med sejren, bliver offentliggjort fra talerstolen på Jægerforbundets repræsentantskabsmøde i midten af juni. Her vil bedømmelsesgrundlaget også blive fremlagt, så alle kan se, at alt er foregået rimeligt og retfærdigt.

En stor sjællandsk jagtforening med et spritnyt skydeanlæg og et meget omfattende introduktionstilbud til nye jægere, en fynsk jagtforening med medlemmer fra det meste af Fyn og hele 13 jagtforeninger fra Jylland er med i dysten om at blive kåret som Danmarks bedste jagtforening. Som den jagtforening, der er bedst til at sætte medlemmerne i centrum. Og til at bidrage til at ikkejægernes kendskab til og forståelse for jagten øges.

Bedømmelsesudvalget, der skal vurdere de 15 indstillede jagtforeninger, består af:

- Ole Thomsen, der som formand i Aalborg Jægerklub, modtog førstepræmien sidste år.
- Frank Lilholm Pedersen, der er JKF-formand i Næstved Kommune (kreds 6).
- Jørgen Grejs Mortensen, der er kredsformand i kreds 6.
- Hans Christian Fuglsang, der er tidligere formand for medlemsudvalget og formand for dette års bedømmelsesudvalg.
- Henrik Beck, der er projektleder for Årets jagtforening og presserådgiver i DJ.

Som tidligere har formanden for bedømmelsesudvalget lagt vægt på, at der ikke må være tvivl om medlemmernes habilitet. Det er grunden til, at der i år er både en kredsformand og en JKF-formand med fra kreds 6, hvorfra der ikke er kommet én eneste indstilling. Formanden for den jagtforening, der vandt sidste år, er automatisk medlem i år.

Ligesom sidste år slår formanden for bedømmelsesudvalget fast, at selv om afgørelsen træffes i slutningen af maj, må intet slippe ud, før navnet på nummer et, to og tre offentliggøres på repræsentantskabsmødet i juni.

- Indtil da må alle respektere, at vi ikke kan løfte sløret for noget som helst. Vi skal have fred til at gennemgå og vurdere indstillingerne lige så seriøst og grundigt som de sidste to år, siger han.

Læs mere på www.jaegerforbundet.dk/aaretsjagtforening
Hbe

Opret tråd om denne nyhed i debatforum
Tip en ven om denne nyhed