Søg på Jægerforbundet.dk
HjemSitemapUdskrivFå websitet læst højt

I det fynske drømmeland
Det er tredjedagen på Jagt & Outdoor i OCC, og dagens første gæster har allerede været rundt i en times tid på denne for jægere så herlig en messe, hvor drømmene kan få afløb.

Der er en hal fyldt med alskens trofæer fra de fleste kontinenter. Her har Nordisk Safari Klub atter lagt sig i selen for at skabe en stemning og en kulisse, der hensætter én i drømmeverdenen.

Der er bukkeopsatser i lange baner, gevirer og horn i alle afskygninger fra store og små vildtarter. Sælgerne står klar på jagtrejsebureauernes stande til at tage mod ordrerne, der kan indfri drømmene. Nuvel, mange nøjes med at kigge længselsfuldt efter de store oplevelser, der gemmer sig bag de mange tilbud, men der er også lysende øjne, der siger alt: Jagtrejsen er bestilt og forventningerne er store.

I en anden hal kan man drømme om udstyr og våben. Er man på jagt efter en ny kikkert, riffel eller haglbøsse, er der masser af inspiration at hente. Dog er udvalget af haglbøsser stort set begrænset til o/u. Men ser man bort fra det, er det plads til at lade sig begejstre over de smukke våben. Kikkerter med stålwire i bliver prøvet i alle retninger. Der bliver stillet og skruet, og spørgsmål bliver beredvilligt besvaret om zoom, lys og meget mere, for hvem drømmer ikke om, at have det nyeste skrig inden for kikkerter med på bukkejagt om en måneds tid.

I samme hal er der kun et lille område for de fiskeinteresserede, men her har drømmene også plads, I hvert fald for de, der deltager i DM i fluebinding. Alle stræber for at vinde, men ikke bare det. Hvis fluen efterfølgende kan lokke en ørred på krogen, er lykken gjort.

I den tredje hal - det sted, hvor Jægerforbundets store stand er at finde - kan drømmene om nyt smart jagtdress få afløb i de mange stande med slagtilbud i alle prislag. Pose efter pose bliver fyldt og båret ud i bilerne. Jo, nogle forhåbninger bliver indfriet. På standen hvor man kan få opmålt sine trofæer, lever håbene, drømmene i bedste velgående. Opsatser og gevirer bliver med stolthed og store forhåbninger rakt over til opmålerne, der sidder med redskaberne til at afgøre, om trofæerne har kvaliteten til at blive smykket med metal, eller om jægeren må ”nøjes” med at glæde sig over oplevelsen.

På den anden side af skrivebordet har vi arrangørerne, der også har store forventninger. Både i forhold til at alt klapper på standen og især i forhold til antal besøgende. Sætningen ”Lad det for regne, det må endelig ikke være for godt vejr, for så bliver gæsterne væk” er velkendt i messesammenhæng - således også her.

Foreløbig er arrangørerne tilfredse med antallet af besøgende. Lad det fortsætte denne sidste dag, hvor der er åbent til kl. 17, så du kan stadig nå at komme i det fynske drømmeland.
MSJ
Opret tråd om denne nyhed i debatforum
Tip en ven om denne nyhed
[15-04-2012 kl. 11:16]