Vinderklasseprøver Efterår 2017

Program for Danmarks Jægerforbunds Vinderklasseprøver - efteråret 2017 for stående jagthunde

Skrevet af: Jytte Harder, 29. september 2017

Danmarks Jægerforbund afholder i dagene 5. - 8. oktober i alt seks vinderklasseprøver for de stående jagthunde. Vinderklasseprøverne henvender sig til de hunde, der har kvalificeret sig i henhold til Dansk Jagthunde Udvalgs fælles markprøveregler. Prøverne er opdelt for engelske og kontinentale racer, og hundene afprøves parvis i det åbne landskab, hvor der nedlægges fugle over hundene. Efter en afsluttende matchning placeres op til seks hunde på hver prøve.

Torsdag den 5. oktober kl. 8.30 i Assens (engelske racer): Søbygård Jagthytte, Johan Ramtzavsvej 7, 5610 Assens.

Fredag den 6. oktober kl. 8.00 i Stubbekøbing (engelske racer 5.VK):Den gamle Smedje (jagtstuen), Liselundvej ved nr. 2, 4850 Stubbekøbing.

Lørdag den 7. oktober kl. 8.00 i Hjallerup (kontinentale racer): Hjallerup Jagtcenter, Kjærsgård Engvej 15, 9320 Hjallerup.

Lørdag den 7. oktober kl. 8.30 i Assens (kontinentale racer 5.VK): Søbygård Jagthytte, Johan Ramtzavsvej 7, 5610 Assens.

Søndag den 8. oktober kl. 8.00 i Slagelse (kontinentale racer): Forsamlingshuset, Slotsbjergbyvej 42, 4200 Slagelse.

Søndag den 8. oktober kl. 8.00 i Holbæk (engelske racer): Reerslevvej 37, 4291 Ruds Vedby.

Efter en fordeling - på baggrund af antal startende hunde - vil de bedste hunde gå videre til Dansk Jagthunde Udvalgs Danmarksmesterskab søndag den 15. oktober i Hjallerup, hvor der dystes mod hunde fra de øvrige hundeorganisationer.

Danmarks Jægerforbund afholder endvidere to Vinderklasseprøver efter DM:

• Lørdag den 21. oktober i Egeris (kontinentale racer)  - tilmeldingsfrist onsdag den 11. oktober
  • Tirsdag den 24. oktober i Terkelsbøl (engelske racer) - tilmeldingsfrist lørdag den 14. oktober

Program for disse prøver offentliggøres efter tilmeldingsfristen.