Offentliggjort den: 27. december 2017

Se de sidste vindere i julekalenderen

Julen er overstået og det er vores julekalender også. Se de sidste vindere og rigtige svar her.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Wauw. Der har været rigtig stor interesse for at deltage i vores julejagtsti, som har fungeret som julekalender på vores facebookside igennem december. Tusind tak til jer, der deltog. Selvom nogle af spørgsmålene har været svære, har I været rigtig gode til at ramme plet. Flot.

Alle spørgsmålene har været forfattet af Verner Frandsen, der også er forfatter til en række bøger om jagt og spor i naturen. Vil du suge endnu mere viden ud af Verner, kan du tilmelde dig vores sporkursus, som han afholder. Se mere her.

Herunder kan du finde vinderne og de rigtige svar på spørgsmålene fra 18. december til juleaften. Alle vinderne er udtrukket med Social Punchs værktøj til at trække vindere med. Vinderne har fået besked via Facebook.

Vinderne fra den 22., 23. og 24. december har udover en godtepose fra vores webshop også vundet to udgaver af bogen Jagt fra forlaget Klim. Én til vinderne og én til en jagtkammerat. Bogen kan findes og købes her.

Du kan se de tidligere vindere af julekalenderen her:

De første vindere.

De næste vindere.

Det tredje hold vindere.

Godt nytår til alle - og velmødt til næste års julekalender.

24. december

Vinder: Rikke H. Frost

Svar: Det er en kragerede, som mange drenge tidligere kravlede op til for at plyndre, måske med løfte om dusør fra deres fædre.

23. december

Vinder: Mona og Bent Jensen

Svar: Det er et par skeænder.

22. december

Vinder: Frank Lille

Svar: Jagt på krager og rovfugle v.h.a. en levende stor hornugle. Man ser både musvåge og vandrefalk, måske også høge. Alt blev skudt dengang fra strategisk placerede kragehytter.

21. december

Vinder: Steen Skaadegaard

Svar: Jada. Det er en såkaldt leucistisk blishøne. Leucisme er en farvemutation - og faktisk en af de hyppigst forekommende farvemutationer.

20. december

Vinder: Søren Læsaa

Svar: Vizla.

19. december

Vinder: Else Mariane Clausen

Svar: Mårhund.

18. december

Vinder: Adel Shawki

Svar: Spuvehøgehannen kunne nok tage en skovskade, men her bliver den mobbet i undertal.