Offentliggjort den: 20. oktober 2017

Quiz & Byt er opdateret - Lovsamlingen 2017/18 klar på lager

Det meget populære undervisningsspil Quiz & Byt er blevet opdateret, og årets lovsamling er nu klar på lager til alle jægere, aspiranter og jagttegnskursuslærere.

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

Lovsamlingen til Jagttegn er udkommet fra Danmarks Jægerforbund og forlaget SEGES. Der er tale om det velkendte format, der samler alle gældende bekendtgørelser vedrørende jagt, våben og vildt i Danmark. Lovhæftet er desuden et målrettet redskab for jagttegnsaspiranter, som træner til jagtprøven. Der er i årets lovsamling udskiftet mange bekendtgørelser primært på grund af navneforandringer hos ministre og styrelser.

Lovsamlingen vil i stil med tidligere år blive udsendt gratis til jagttegnskursuslærere, som underviser i regi af Danmarks Jægerforbund. Jagttegnskursuslærere kan rekvirere et gratis eksemplar af lovhæftet ved at sende en mail med adresse og kontaktoplysninger til info@jagtproeven.dk

Se kortet for jagttegnskursuslærere her – og tjek om dine oplysninger er korrekte

Opdaterede Quiz & Byt-kort til jagttegnsundervisningen

Danmarks Jægerforbund har modtaget mange positive tilkendegivelse på undervisningsmaterialet Quiz & byt, som mange undervisere benytter til at supplere undervisningen omkring lovgivningsstoffet. DJ har derfor læst korrektur på alle Quiz & Byt-kortene, så jagttegnskursuslærere og aspiranter, kan vide sig sikre på at svar og henvisninger, lever op til gældende lovgivning for 2017/18 hæftet.

Opdateringen af kortene er sket på baggrund af mange gode og konstruktive tilbagemeldinger fra både aspiranter og jagttegnskursuslærere. En stor til alle bidragydere som har spottet ukorrekte detaljer, og har været med til at forslå ændringer til den nye opdatering.

Alle kort har fået eget nummer, så det hurtigt kan lade sig gøre at skelne de enkelte bekendtgørelser fra hinanden, eller se hvilke kort der mangler.

Langt fra alle kort har været genstand for ændringer, og der er derfor fremstillet en oversigt, der viser hvilke kort man skal forvente at udskifte. Oversigten ligger sammen med vejledningen på hjemmesiden for jagttegnkursuslærere.

(jaegerforbundet.dk) Forside/Tillidsmandsnet/Jagttegnskursuslærer/Undervisningsmateriale/Kapitel5

Kortene ligger tilgængeligt på Jægerforbundets side i PowerPoint-format. Alle slides er animeret, så de også kan bruges til gennemgang i klassen, hvor spørgsmål og efterfølgende svar trykkes frem.

Knæk og bræk med undervisningen