Offentliggjort den: 01. maj 2017

Læs i Jæger maj 2017

Maj står i bukkejagtens tegn for de fleste jægere - således også i magasinet Jæger. I denne måned finder du blandt andet årets bukketopti og en test af sigtekikkerter. Men vi kommer også rundt om en masse andet, fx et portræt af en ung mand, der lever jægerdrømmen.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Det er langt om længe blevet maj, og for mange jægere er det ensbetydende med én eneste ting: bukkejagten.

I denne måneds Jæger er der derfor også en lang række artikler med relation til emnet. Du kan blandt andet læse om, hvordan du bedst forvalter bestanden på dit revir, om hvordan en schweisshundefører oplever 16. maj og en test af sigtekikkerter. Men kroner på værket er selvfølgeligt igen i år årets bukketopti, som du kan læse mere om her

Bukketopti 2016: Er verden gået af lave? - s. 32.

Hvor mange bukke? - s. 20

Derfor bliver bukkene til kæmper - s. 6

Sigtekikkerter til generel jagt - s. 52

Men det hele skal naturligvis ikke handle om bukkejagten. Du kan blandt flere andre jagthistorier og gode artikler læse om Søren Leegaard Fuhlendorff, der lever en jægerdrøm, som professionel Jæger der rejser fra land til land og fra jagtoplevelse til jagtoplevelse.

Jagtens løsarbejder - s. 94

Du kan som altid læse Jæger på medlemsnettet, under min forside (linket virker kun, hvis du er logget ind).

Er du endnu ikke medlem, kan du læse et gratis uddrag af bladet her under, inden du læser mere om de gode fordele ved at være medlems af Danmarks Jægerforbund her.

Det er selvfølgeligt også i denne måned, at du får vores flotte nyjægermagasin med Jæger. Det kan du læse her.

Læs gratis uddrag af Jæger maj 2017

Læs Nyjægermagasiner her