Offentliggjort den: 01. december 2017

Læs i Jæger december 2017

Julemåneden er over os akkompagneret af et nyt Jæger. I decemberudgaven af Jæger kan du bl.a. læse om jagt efter kronvildt med forudgående riffeltræning, gemsejagt i Tyrkiet og så komme med ind i motorrummet bag jagttidsrevisionen.

For 11. gang i år kan du i disse dage fare ud i postkassen og finde det nyeste nummer af Jæger - december.

Danmarks største magasin om jagt, vildt og natur byder i denne måned endnu engang på en masse godt læsestof - og nu har du juledagene til at nyde det.

December er også måneden, hvor vi skal have kåret årets forside - og det skal du hjælpe med. Vi belønner én heldig deltager i afstemningen med 5.000 kroner til køb af jagtudstyr i en af Jaguargruppens butikker. Så der er ingen grund til ikke at deltage. Se mere her.

Vi har udvalgt et par nedslagspunkter, som du kan glæde dig til:

Toppen af Tyrkiet, s. 86

Makkerparret Jens Kjær Knudsen og skribent Thomas Lindy Nissen er endnu engang på farten for at opleve en unik og spændende jagt i udlandet. Denne gang er de på jagt efter anatolsk gemse i Tyrkiet, men de må sande, at det ikke er så let som at klø sig selv i nakken, og turen byder på en masse benspænd.

Se videoen i bunden af artiklen.

Højtflyvende oplevelse, s. 26

Dagjagter hos Naturstyrelsen efter kronvildt er populært og for mange danske jægere den eneste mulighed for at komme på den type jagt. Men at skyde til løbende vildt med riflen kræver masser af træning. Troels Romby Larsen har været med til en dagjagt, der blev indledt med en skydetræning, som gav pote senere på dagen.

Jagttidsrevisionen, s. 20, 22 og 24

Et af årets absolutte jagtpolitiske højdepunkter er det positive resultat for jægerne i Vildtforvaltningsrådets arbejde med jagttidsrevisionen og den deraf følgende indstilling af nye jagttider til Miljø- og fødevareministeren. På vores hjemmeside har vi samlet alle indstillingerne og argumenterne bag. Men i denne måneds Jæger kan du også komme et spadestik dybere og følge med ind i maskinrummet.

Har du mod forventning ikke modtaget Jæger inden de første hverdage af december er gået, så vil vi meget gerne høre fra dig. Så eftersender vi et blad, og laver en reklamation hos vores distributør. Læs mere her.

Læs i Jæger - gratis