Offentliggjort den: 27. februar 2017

Kom til hjortevildtmøde i Vestjylland

Torsdag d. 2. marts 2017 inviterer Hjortevildtgruppe Vestjylland til "Mejdalmødet" om hjortevildt og nye jagttider på kron- og dåvildt.

Tekst: Naturstyrelsen
Foto: Thomas Iversen, Damarks Jægerforbund

Den 20. december 2016 meldte Miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsen sit bud på nye jagttider på kronvildt ud.

De regionale hjortevildtgrupper har fået til opgave at indsende lokale forslag til jagttider på kronvildt og eventuelle forsøgsordninger vedr. kronvildtjagt til Den Nationale Hjortevildtgruppe under Vildtforvaltningsrådet - fristen er d. 6. marts. Desuden er det muligt at indsende forslag til kommende jagttider for dåvildt. Jagttiderne forventes at være gældende fra den kommende jagtsæson.

Mødet afholdes i Mejdal Hallen, Slåenvej 65 i Holstebro – torsdag d. 2. marts kl. 19.00

Dagsorden:

• Velkomst
  • Årets afskydning af kronvildt - "Ulfborgmorådet" v. vildtkonsulent Jens Henrik Jakobsen, Naturstyrelsen
  • Hjortevildtgruppernes opgaver v. formand Knud Pedersen, Danmarks Jægerforbund
  • Nye jagttider - processen fra 2014 til de nye jagttider træder i kraft v. sektionsleder Mads Flinterup, Danmarks Jægerforbund
  • Nye jagttider for kronvildt - ministerens forslag, indkomne forslag og Hjortevildtgruppen Vestjyllands bud v. formand Knud Pedersen, DJ
  • Pause
  • Dåvildtets biologi v. sektionsleder Mads Flinterup, Danmarks Jægerforbund
  • Nye jagttider for dåvildt v. formand Knud Pedersen, Danmarks Jægerforbund
  • Regulering af kronvildt v. vildtkonsulent Jens Henrik Jakobsen, Naturstyrelsen
  • Debat
  • Afslutning - herunder lodtrækning

Entré er gratis. Der trækkes lod om en plads på en jagt afholdt af Naturstyrelsen Vestjylland på indgangsbilletten.

Der kan købes øl, vand og kaffe med kage.

Medbring årets hjortetrofæer - der trækkes lod om en præmie blandt trofæejerne.

Læs mere om Hjortevildtgruppe Vestjylland her

Kontakt:

• formand Knud Pedersen, Danmarks Jægerforbund - 40 79 64 44 / 97 38 64 44
  • sekretær vildtkonsulent Jens Henrik Jakobsen, Naturstyrelsen Vestjylland - 20 31 11 80