Offentliggjort den: 19. januar 2017

Hvem skal have Jægerprisen i 2017?

Danmarks Jægerforbunds initiativpris, Jægerprisen, skal snart uddeles igen til nogle af jagtens og naturens ildsjæle. Her kan du få indflydelse på, hvem der skal have prisen i 2017.

JÆGERPRISEN skal uddeles igen i 2017 - og du kan være med til at bestemme, hvem der skal modtage den. I kriterierne til prismodtagerne, står der blandt andet:

Initiativprisen gives til en modtager, der har taget et ekstraordinært og modigt initiativ, som fremmer jægernes, jagtens og/eller naturens sag i det brede og langsigtede perspektiv.

Prisen bliver uddelt to gange:

1. Den første pris vil blive givet til enkeltperson (tillidsperson eller menigt DJ-medlem) eller en gruppe (f. eks. DJ jagtforening).
  2. Den anden pris vil blive givet til en ekstern enkeltperson (forsker, opinionsdanner, journalist, politiker, erhvervsperson; modtageren behøver ikke at være DJ-medlem) eller en gruppe.

Prisen vil blive uddelt på repræsentantskabsmødet d. 6. maj 2017. Prisen består af en check på 10.000 kr. og et diplom.

Der er nedsat et bedømmelsesudvalg, som består af hovedbestyrelsesmedlem Georg G. Jensen (kreds 5), kredsformand Sven-Erik Johannesen (kreds 6) og direktør Michael Stevns.

Sidste år gik prisen til henholdsvis Sømarke Markvildtlav på Møn og den afgående museumsdirektør for Jagt- og Skovbrugsmuseum i Hørtsholm, Jette Baagøe

Hvem synes du skal have JÆGERPRISEN 2017?

Har du gode idéer til, hvem Danmarks Jægerforbund skal hædre, så send forslaget til mis@jaegerne.dk senest d. 1. marts 2017.

Forslaget skal indeholde:

a)    Navn og gerne adresse på modtageren.

b)   Hvorfor mener du, at vedkommende fortjener at blive hædret?

c)    Dit eget navn, adresse, mailadresse og telefonnummer.

Du må meget gerne sende flere forslag og forslag til begge grupper af prismodtagere.