Offentliggjort den: 22. april 2017

DJ støtter foreninger i sagen om skydebaner i Langstrup Mose

Frederiksborg Amts Avis stiller i en artikel spørgsmålet, om DJ efterlader de nordsjællandske jagtforeninger uden juridisk støtte i sagen om skydebaner i Langstrup Mose? Svaret er nej. Foreningerne kan regne med al den ekspertise, som findes i Danmarks Jægerforbund.

Tekst: Torsten Lind Søndergaard

Frederiksborg Amts Avis drager forhastede konklusioner, når den i en artikel i dagens avis stiller spørgsmålet, om DJ efterlader jagtforeningerne i Langstrup Mose uden juridisk hjælp og støtte fra Danmarks Jægerforbund. For det er naturligvis ikke tilfældet. Danmarks Jægerforbund er i tæt dialog med både kommunen og jagtforeningerne i Langstrup Mose.

Hvad, Danmarks Jægerforbund derimod ikke vil, er, at kommentere på et internt DJ-arbejdspapir som aldrig skulle have været offentliggjort, og for det andet langt fra var færdigt.

Så længe der afventer en retssag mod jagtforeningerne, ønsker Danmarks Jægerforbund ikke at udtale sig offentligt om sagen, da alt på nuværende tidspunkt kan blive inddraget i den kommende retssag.