Offentliggjort den: 05. december 2017

De første vindere i julekalenderen

De første vindere i vores julekalender er udtrukket og kontaktet. Du finder de korrekte svar her - og husk selv at deltage på vores facebookside.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Danmarks Jægerforbunds facebookside kører vi lige nu en julejagtsti, hvor du hver dag i bedste detektivstil kan hjælpe med at opklare et af naturens mysterier i kommentarfeltet og samtidigt være heldig at vinde en godtepose fra vores webshop.

Lidt forsinket på grund af flytning af vores hjemmeside er vi nu klar til at offentliggøre vinderne af de første dages julekalender. Hver mandag frem til den 24. december + den 27. december vil vi offentliggøre navnene på vinderne her på hjemmesiden. Vinderne får også direkte besked i deres indbakke på Facebook.

Husk at tilmelde dig vores sporkursus, som er relevant for alle naturfolk - og ikke kun jægere. Så vil du ligge i førefeltet til næste års julejagtsti! Læs mere om kurset her. Underviseren er Verner Frandsen, der er forfatter til flere bøger om jagt og spor. Han er også forfatter på vores julekalender.

Vinderne er tilfældigt udtrukket med værktøjet på socialpunch.dk. Tillykke til alle vinderne!

1. december

Her er vi ved et gerningssted. Vi opsamler spor og studerer omgivelser. Kan vi mon regne os frem til, hvad der er sket, og hvem morderen er?

Det var en natugle, der var taget på sin hvileplads af en duehøg.

Vinder: Dorthe Nordentoft Skovsted

2. december

Hvordan er denne lille fugl mon endt på en grentorn?

Fuglen på billedet er en unge af tornsanger, som netop udfløjet er taget af en rødrygget tornskade, der har spiddet den til senere brug.

Vinder: Cecillie Hviid Jørgensen

3. december

Hvem har gået her, og hvorfor er der en rende i sneen ved siden af sporet?

Det var en mink, der med typiske hopspor havde slæbt et bytte ved sin højre side. Byttet har været så stort, at den ikke har kunnet løfte det fra jorden, så det har skabt renden i sneen.

Vinder: Manuel Elleby-Krøier