Offentliggjort den: 05. december 2016

Vildtaften hos Landbo Nord

Tirsdag aften den 22. november 2016 blev der ved Landbo Nord i Brønderslev afholdt arrangement omkring markvildt og vild mad.

Tekst: Anders Rishøj Jensen

Over 100 personer med interesse for natur, vildt og vildtpleje deltog i arrangementet, der blev planlagt i et samarbejde mellem Landbo Nord og Danmarks Jægerforbund.

Markvildtrådgiver Anders Rishøj Jensen, fra Danmark Jægerforbund fortalte om dannelse af lokale markvildtlav, og om hvad man med fordel kan gøre for at forbedre levevilkårene for harer og agerhøns. Efterfølgende fortalte Kurt Thomsen, fra Ingstrup Sø markvildtlav, om hvad man har opnået i markvildtlavet.

Planteavlskonsulent Eske Høj Lauersen, fra Landbo Nord fortalte omkring tilbud om etablering af vildt og blomsterstriber med hjælp fra Landbo Nord, hvorefter kokken Peter Jensen, fra Scandic i Frederikshavn serverede mad i form af vildtkød til alle deltagere og fortalte om tilberedning af vildt.

Foto: Anders Rishøj Jensen