Offentliggjort den: 21. december 2016

Tænk de Frivillige Jagtprøver ind i planlægningen af forårets undervisning!

Forberedelse af forårets mange Frivillige Jagtprøver er i fuld gang landet over, og du kan som underviser allerede nu kontakte din lokale koordinator for mere information.

Den frivillige jagtprøve klæder aspiranterne rigtig godt på til mødet med den obligatoriske jagtprøve, og den kan forøge chancerne for at bestå i første forsøg. Det kan derfor være en rigtig god ide, at du som jagttegnskursuslærer tænker den frivillige jagtprøve ind i planlægningen af jagttegnsundervisningen.

Den frivillige jagtprøve afholdes landet over, og mange jagttegnshold benytter muligheden for en fælles tur ud af klasselokalet, måske endda til den skydebane hvor de senere skal til den obligatoriske jagtprøve. Kontakt din lokale koordinator for at høre mere om muligheden for at få holdet til frivillig jagtprøve samlet.

Oversigten for de frivillige jagtprøver 2017

Se en tidligere aspirant fortælle om hans oplevelser med den frivillige jagtprøve herunder.

hjemmesiden kan du møde flere aspiranter og høre en koordinator berette om prøvens indhold.

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund