Offentliggjort den: 30. juni 2016

Status for Jagtens Hus: Så fik vi nøglen

Danmarks Jægerforbund har i dag, torsdag, modtaget nøglen til Jagtens Hus i Kalø. Nu skal administrationen flytte ind, og henover sensommeren og efteråret bliver der holdt en række åbent hus-arrangementer.

Tekst: Redaktionen
Foto: Max Steinar, Danmarks Jægerforbund

Ventetiden er forbi. Jagtens Hus er nu afleveret til Danmarks Jægerforbund, og et nyt kapitel i forbundets historie kan begynde.

Op til selve afleveringen af et så kompliceret byggeri var der selvsagt travlt, og sætningerne var korte mand til mand. Men planen holdt, og i dag, den 30. juni 2016, afleverede totalentreprenør Raunstrup A/S nøglerne til Jagtens Hus til DJ Administration A/S, der er Danmarks Jægerforbunds ejendomsselskab.

Bygningerne er parate til at modtage kursister, besøgende og medarbejdere. Terrænet er tilsået med ”vild natur”, og salamanderdammen er fuld af vand og spændt forventning om nye beboere.

Hen over den kommende weekend vil flyttemænd slæbe kasser, møbler og andet inventar fra Mørke til Kalø. Og mandag morgen vil medarbejderne møde i Jagtens hus og pakke ud og flytte ind.

Den officielle åbning af Jagtens Hus

Den officielle indvielse vil finde sted lørdag den 10. september 2016. Her mødes repræsentantskabet og særligt inviterede gæster for at klippe den røde snor over. Dermed markeres afslutningen på et fantastisk projekt og begyndelsen på en ny æra i Danmarks Jægerforbund.

I de efterfølgende måneder afholdes der åbent hus-dage (se særskilt invitation i det kommende nummer af Medlemsbladet, samt her på siden efter sommerferien), hvor medlemmer og andre interesserede kan komme på visit, ligesom jagtforeningerne til hver en tid kan booke et lokale og afholde et møde.

Velkommen til Jagtens Hus!

Tak!

Det har været en lang, men spændende proces med Jagtens Hus. Alle tidsfrister og budgetter er overholdt, og der har være et rigtig godt samarbejde mellem mange parter.

Derfor er det også en glad direktør, der modtog nøglerne i dag:

- Tusind tak til de dygtige og engagerede håndværkere, rådgivere, sponsorer, samarbejdspartnere, myndigheder og medlemmer af Danmarks Jægerforbund! Tak for jeres fantastiske ildhu og støtte til projekt ”Jagtens Hus”. Nu har vi fået nøglerne, nu flytter vi ind. På alle medarbejderes vegne kan jeg kun ydmygt sige, at vi glæder os afsindigt til at tage de nye lokaliteter i brug. Det bliver et moderne arbejdsmiljø. Det bliver det nye centrum i Danmark for alt, hvad der har med jagt, natur, vildt, våben og jagthunde at gøre, siger Michael Stevns.