Offentliggjort den: 25. november 2016

Læs DJ's våbenkatalog til Søren Pind

Da Danmarks Jægerforbund inviterede til debatmøde med Søren Pind forleden, overrakte vi ham et katalog med løsningsforslag til en enklere hverdag for den almindelige danske våbenejer. Læs kataloget her.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Til et velbesøgt møde med Søren Pind i begyndelsen af november, hvor medlemmer af Danmarks Jægerforbund fik debatteret våbenlov og jagt med ministeren, overrakte DJ et våbenkatalog til ministeren.

Kataloget er udarbejdet af organisationerne bag de danske våbenejere, og beskriver de udfordringer, som de danske våbenejere dagligt støder på. Mange af udfordringerne er baseret på holdninger, forældet viden og i enkelte tilfælde forkert viden.

I kataloget peger DJ og de andre organisationer også på løsninger, som myndighederne efter vores vurdering vil kunne lade sig inspirere af. Løsninger der vil lette hverdagen for våbenejerne - uden at gå på kompromis med den sikkerhed en våbenlov naturligvis skal sikre.

Kataloget er ikke et endeligt skrift over samtlige udfordringer og løsninger, men det er et udgangspunkt for et videre og konstruktivt forløb om en lettere revidering af den danske våbenlov.

Nogle af udfordringerne, som der bliver peget på i kataloget, omhandler blandt andet EU-våbenpasset, genladning og vores våbenskabe.

Du kan følge med i vores arbejde med et kommende våbenråd og læse hele våbenkataloget her.