Offentliggjort den: 05. december 2016

Gør noget godt - støt jagtens sag

Du skal vide, at din donation er værdifuld. Donerer du 200 kroner til Danmarks Jægerforbund, får jagtens sag langt mere igen. Det skyldes reglerne fra SKAT.

SKATs regler betyder, at hvis blot 100 personer eller virksomheder donerer 200 kroner, så kan Danmarks Jægerforbund opnå en momskompensation. Det er en kompensation, der kan vise sig at blive mange penge værd for jagtens sag.

Donationerne betyder også, at Danmarks Jægerforbund kan opnå en §8a-godkendelse. Det er en godkendelse, som er vigtig for frivillige organisationer, da den hjælper med at sikre offentlige tilskud til alle dele af Danmarks Jægerforbund.

Derfor kan din donation blive mangedoblet og dermed give endnu mere jagt og natur. Momskompensationen bidrager med over en million kroner til Jægerforbundets økonomi. Det er penge, der blandt andet går til det lokale jagtforeningsarbejde med alt fra hundetræning til klubaftener, vores politiske arbejde med fx jagttider og våbenlov, forskning i vildt og natur og meget andet, som du kan gå på opdagelse i her på vores hjemmeside.

Så nemt er det at støtte jagtens sag

Du kan støtte jagtens sag på flere måder:

Støt med Mobilepay eller Swipp

Du kan vælge at donere 200 kr. via Mobilepay eller Swipp på tlf. 2780 2858.

Støt med en bankoverførsel

Du kan også vælge at overføre 200 kr. til  Jægerforbundets konto i Jyske Bank: Reg. nr. 7854 / Kontonr. 0001375529.

Opnå fradrag for din donation

Du kan få skattefradrag for de penge, du donerer. For at det kan lade sig gøre, skal vi kende dit CPR- eller CVR-nummer. Når du angiver det, så indberetter vi det for dig til SKAT.

Er du privatperson?

Støtter du som privatperson, så skriv:

Jagt + dit CPR-nummer

i tekstfeltet, så indberetter vi din donation til SKAT.

Vil du støtte som virksomhed?

Støtter du som virksomhed, så skriv:

Jagt + CVR-nummer