Dialogmøder om hjortevildt

Danmarks Jægerforbund og formanden for Vildtforvaltningsrådet inviterer til dialogmøder om hjortevildt, som en opfølgning på indstillingen fra den Nationale hjortevildtgruppe til Vildtforvaltningsrådet. Dialogmøderne henvender sig til alle med interesse for hjortevildtforvaltning.

Tekst: Danmarks Jægerforbund

Program

Kl. 19.00 - 19.10 - Velkomst ved jagtfaglig chef Niels Søndergaard, Danmarks Jægerforbund

Kl. 19.10 – 19.20 - Hvorfor arbejder vi med hjortevildtsforvaltning og hvad er udfordringerne? Historikken i arbejdet, ved formand for vildtforvaltningsrådet Jan Eriksen

Kl. 19.20 – 19.30 - Det mener Danmarks Jægerforbund, ved formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen

Kl. 19.30 – 20.15 - Det faglige grundlag:

• Hvad ved vi om kronvildtet i dagens Danmark?
  • Hvad er det faglige grundlag og hvad kan virke?
  • Kan der drives en bæredygtig brunstjagt og kan kødet anvendes?
  • Hvordan forholder vi os til vildtskader på mark og skov fra hjortevildt?
  • Hvad er den nuværende situation, er bestanden bæredygtig?

Ved hjortevildtkonsulent Mads Flinterup, Danmarks Jægerforbund

Kl. 20.15 – 20.30 - Kaffe/kage. Derudover er der mulighed for at købe øl og vand på mødet.

Kl. 20.30 - 20.45 - Hvad ligger der af forslag til vildtforvaltningsrådet, ved formand for vildtforvaltningsrådet Jan Eriksen

Kl. 20.45 - 21.45 - Diskussion og videre proces

Kl. 21.45 - 22.00 - Opsamling og konklusion

Mødeleder: Jagtfaglig chef Niels Søndergaard, Danmarks Jægerforbund

Der er planlagt følgende møder:

Sjælland -23. maj kl. 19.00-22 – Gefion, Sorø

Jylland (midt/vest) - 19. maj kl. 19.00-22 – Aulum fritidscenter

Jylland (syd) - 2. juni kl. 19.00-22 – Jels Motel og sportscenter, Sydjylland

Jylland (nord) - 9. juni kl. 19.00-22 – Nordjyllands landbrugsskole, Nibe, Nordjylland

Pris kr. 75,00.

Tilmelding kan ske via de ovenstående links - klik på det relevante arrangement. Alternativt kan det ske via Danmarks Jægerforbunds hjemmeside under 'Det sker i DJ' og fanebladet Natur (vær opmærksom på, at der er flere sider med kurser/møder).