Spørgsmål og svar

Nedenfor finder du en række ofte stillede spørgsmål vedrørende dit medlemskab i Danmarks Jægerforbund.

• Hvad koster mit kontingent?

Din kontingent afhænger af, hvilken type medlemskab du har, samt hvilke(n) lokalforening(er) du er medlem af.

Priserne på de enkelte medlemstyper finder du her

• Hvad får jeg for mit kontingent?

Med dit medlemskab yder du et værdifuldt bidrag til at sikre jagten og bevare naturen i Danmark.

På denne side finder du flere informationer om, hvad du får for din penge. Du kan også se en grafik af, hvordan pengene fordeles i DJ her.

På Medlemsnettet finder du endvidere en side, hvor de kontante medlemsfordele er oplistet.

Hvis du har spørgsmål til dit medlemskab eller dit kontingent, er du altid velkommen til at kontakte Medlemsservice

• Hvad gør jeg, hvis mit kontingent ved en fejl er pålagt 25 kr. i gebyr?

Havde du allerede sidste år tilmeldt din kontingentopkrævning PBS-betaling, og er du skiftet fra en lokal jagtforening til en anden i årets løb, kan din kontingentopkrævning ved en fejl være påført 25 kr. i gebyr.

Det beklager vi naturligvis, og vi anbefaler, du blot indbetaler de 25 kr. mindre i år.

For at forhindre, at fejlen sker igen næste år, anbefaler vi, at du igen tilmelder din betaling til Betalingsservice. Det kan du gøre enten ved at kontakte dit pengeinstitut eller ved at indtaste dine oplysninger her.

• Hvordan skifter jeg lokal jagtforening?

Du skal blot kontakte Medlemsservice.

• Hvordan bliver jeg medlem af en lokal jagtforening mere?

Ønsker du at blive medlem af en lokal jagtforening mere, kan du enten indmelde dig via vores indmeldelsesformular - husk at vælge medlemskategorien Ekstraordinær medlem.

Alternativt kan du kontakte Medlemsservice.

• Hvordan opdaterer jeg mine personlige oplysninger?

På siden: http://www.jaegerforbundet.dk/medlemsnettet/min-forside/min-side/ kan du se, hvilke oplysninger, vi har registreret om dit medlemskab. På samme side kan du rette dine personlige oplysninger. Husk at gemme, når du har gennemført alle rettelser.

Alternativt kan du kontakte Medlemsservice.

• Jeg er flyttet, hvordan retter jeg min adresse?

Husk altid at melde flytning til Danmarks Jægerforbund. Selv om du modtager Jæger på din nye adresse, er det vigtigt at melde flytning til os. Det er nemlig ikke sikkert, at vi har fået oplysninger om din nye adresse fra Post Danmark.

På siden: http://www.jaegerforbundet.dk/medlemsnettet/min-forside/min-side/ kan du se, hvilke oplysninger, vi har registreret om dit medlemskab. På samme side kan du rette din adresse. Husk at gemme, når du har gennemført alle rettelser.

Alternativt kan du kontakte Medlemsservice.

• Jeg har fået ny mailadresse, hvordan retter jeg den i systemet?

På siden: http://www.jaegerforbundet.dk/medlemsnettet/min-forside/min-side/ kan du se, hvilke oplysninger, vi har registreret om dit medlemskab. På samme side kan du rette din mailadresse. Husk at gemme, når du har gennemført alle rettelser.

Alternativt kan du kontakte Medlemsservice.

• Jeg har ikke modtaget Jæger, hvordan laver jeg en reklamation?

Kontakt Medlemsservice, så sørger vi for, at du får tilsendt et nyt eksemplar.

• Hvordan melder jeg mig ud af Danmarks Jægerforbund?

Du kan melde dig ud af Danmarks Jægerforbund ved at kontakte Medlemsservice.

• Udfordringer med kursistmedlemskaberne

Vi har haft nogle udfordringer med fakturering af medlemmer, der skifter medlemskategori i løbet af året. Udfordringen opstår, da vi allerede i december 2016 laver årsopkrævninger for 2017.

Vores nye medlemssystem bliver sat op til meget bogstaveligt at lave årsopkrævninger, hvilket i første omgang betyder, at man modtager en opkrævning for et år i den medlemskategori, som man står i pr. 1. januar 2017, selvom man skifter medlemskategori i løbet af året.

Da vi opdager dette, så starter vi med at lave genberegninger i vores testmiljø, men vi kan konstatere, at alle medlemskategoriskift nu beregnes for hele året på én årsopkrævning, hvilket som hovedregel er fint. Det er blot ikke fint, hvis man er kursist, da man ikke kan opkræve beløb fra kursister, før kursistmedlemskabet er udløbet.

Vi har nu lavet løsningen, så det kun er den aktive medlemskategori, der opkræves. Herefter har vi lavet genberegninger og genereret nye opkrævninger, der bliver sendt ud indenfor de næste dage.

De berørte er alle, der skifter medlemskategori i løbet af året, hvilket bl.a. kan omfatte:

• Kursister
    • 2. års kursister
    • Juniorer
    • Ungdomsmedlemmer
    • Prøvemedlemmer

Bemærk at det ikke er alle i en medlemskategori, der nødvendigvis skifter medlemskategori i løbet af året, og at kursister der skifter kategori efter den 25. maj 2017 ikke vil være berørt af fejlen – de vil blot modtage en opkrævning, når kategorien skifter.

I praksis vil det betyde, at de medlemmer der er berørt nu flyttes fra jagtforeningernes medlemslister til restancelisterne, og efter indbetaling af beløbet flyttes de tilbage til medlemslisterne.

Vi påfører en lille kort forklaring på de nye opkrævninger og opfordrer til, at alle henvendelser vedrørende disse sker på mailadressen: medl@jaegerne.dk for ikke at blokere telefonerne, da der givetvis vil være en del, der har spørgsmål.

Medlemsservice d.30/5-17