Offentliggjort den: 24. juli 2018

Racedyst 2018

Danmarks Jægerforbunds Racedyst 2018 afholdes i år den 29. juli i henholdsvis Skive, Vissenbjerg og Stenlille.

Tekst: Jytte Harder

Søndag den 29. juli afvikles Danmarks Jægerforbunds traditionelle Racedyst. I år afvikles dysten i henholdsvis Skive, Vissenbjerg og Stenlille. De tre prøveledere Anders Laigaard (Skive), Niels Chr. Johansen (Fyn) og Arne Nielsen (Sjælland) har alle lagt et stort forarbejde i at få arrangeret dette års racedyst og håber på en rigtig god oplevelse for alle.

Prøven er en anerkendt apporteringsprøve, hvor racerne dyster i hold af 3 hunde. Der dystes om titlerne "Prøvens bedste hold" og "Prøvens bedste hund". Hundene er udpeget af specialklubberne og skal igennem 3 discipliner på dagen; apportering af due, kanin samt apportering i vand, før vinderne sidst på eftermiddagen kan kåres.

Der er til de tre dyster i alt tilmeldt 96 hunde fordelt på 14 racer.

Katalog kan ses her: SkiveVissenbjerg - Stenlille